Skip to content

טיפים שימושיים לאביב ובכלל

למי שבשבילו האביב מסמל בעיקר התקפי אלרגיה, לכאלה שחולים דווקא בעונות המעבר, וגם עצות לעזרה ראשונה בדרך הטבעית. שלושה מרפאים אלטרנטיביים מציעים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

באביב הכל פורח, גם האלרגיות, שתסמיניהן יכולים להתבטא בעור, בנשימה, בעיניים, באף ובמערכת העיכול. אורן זיו, מטפל ברפואה סינית ובדיקור יפני, ממליץ על דיקור גם כטיפול וגם למניעה.

dikur
מפת נקודות דיקור סיני (צילום: ויקיפדיה)

"האביב, על פי הרפואה הסינית קשור לכבד, ואלרגיה קשורה לחוסר איזון של הכבד", הוא מסביר. "לכן, כדי להפחית את תסמיני האלרגיה מטפלים בדיקור בנקודות שמאזנות את הכבד ומחזקות את המערכת החיסונית. הטיפול יכול לצמצם את התגובה האלרגית ואף להעלים את התסמינים לגמרי. לסובלים מאלרגיה כרונית מומלץ לעבור כמה טיפולים בדיקור לפני חילופי העונות, ובכך למנוע את ההתקפים. בנוסף, יש לטפל בבלוטת האדרנל, שיש לה קשר למערכת החיסונית והטיפול בה יכול להפחית את הסימפטומים האלרגניים".

הוא גם נותן טיפים להתמודדות עם תסמיני האלרגיה: "להכין חליטות המכילות חומרים אנטיספטיים כמו קמומיל ,דבש, לימון, ג'ינג'ר; לרגישים ללקטוז – להימנע ממוצרי חלב כי הם עלולים להחמיר תגובה אלרגית; לסובלים מגרד, אפשר לערבב קווקאר עם מעט מים ולמרוח על הגוף במקומות המגרדים; לסובלים מעיניים מגרדות, מומלצים קומפרסים של תה קמומיל; לסובלים מנזלת ניתן לעשות שטיפות סינוסים: לוקחים רבע כוס מים פושרים, מוסיפים חמש טיפות של אכינציאה וחמש טיפות של חותם זהב, מוסיפים קורט מלח ים, מערבבים ומזליפים שני מזלפים לכל נחיר".

limon
לימונים לטיפול באלרגיות וחתכים (צילום: אילת מריה מיטש)

ד"ר אירנה שנדשטיין, רופאה קונבנציונלית שהתמחתה ברפואה סינית, מסבירה שלא רק בחורף, גם בעונות המעבר אפשר לחלות, ולכן כדאי לחזק את המערכת החיסונית בשיטות טבעיות ופשוטות הלקוחות מרפואת המזרח: "כל בוקר לוחצים בתנועות סיבוביות על מספר נקודות בפנים, יש לזה אפקט מצטבר לחיזוק המערכת החיסונית: לוחצים בשקעים שמשני צדי האף, ליד הנחיריים; בשתי זוויות הפה, בנקודות שבהן השפתיים נפגשות; מעל הגבות, בנקודה שנמצאת באמצע המצח, מעל אמצע כל גבה; בעין השלישית, שזו הנקודה שנמצאת מעל האף, בין העיניים; ובשקעים של הרקות. בכל הנקודות האמורות לוחצים ומסובבים, לא חשוב לאיזה כיוון, העיקר שהלחיצה תהיה חזקה ומורגשת, כמעט על סף כאב. בנוסף, מאוד טוב, מחזק ומרגיע, למשוך את האוזניים ולעשות מעין מסאז' בתנוכים ובכל החלק החיצוני של האוזן".

ד"ר מרק ליטבק, רופא קונבנציונלי, שהתמחה ברפואה קוריאנית וטיבטית, המשמש גם רופא הבית של מלון "מצפה הימים", נותן טיפים לעזרה ראשונה בדרך הטבעית:

 לכוויות קלות: ראשית לקרר את המקום. לשטוף אותו במים קרים, או להניח קרח. אם אין קרח אפשר גם שקיות ירקות קפואים מהפריזר. אחרי כן להקציף סבון ולהניח על הכווייה. כשהקצף מתייבש להקציף שוב, עד שהכאבים עוברים. גם אם נוצרה שלפוחית, יש לקרר קודם את המקום ואז למרוח עליו שמן לבנדר, או חמאה, או דבש, או אלוורה.

לכוויות שמש: להכין קומפרסים מכמויות שוות של חומץ תפוחים ומיץ מלפפון, או תה קר. ניתן גם למרוח שמנת או יוגורט על האזור הכואב.

tea
חליטת צמחים לטיפול באלרגיות אביב (צילום: אילת מריה מיטש)

לחתכים: לשטוף את האזור הפגוע במים מורתחים אבל לא חמים, או במים בתוספת מלח. אם הדימום לא עוצר יש לטפטף עליו מיץ לימון, או לפזר על החתך קפה שחור, שאותו יש לשטוף בתוך כמה דקות לפני שהוא
מתקשה. כדי למנוע דלקת אפשר למרוח את האזור בדבש ולחבוש בתחבושת סטרילית.

לקלקול קיבה: לשתות כוס מים פושרים עם מעט סודה לשתייה.

לעקיצות יתושים: למרוח על העקיצה חומץ תפוחים או תה לבנדר, או להניח עליה עלי פטרוזיליה קצוצים.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן