Skip to content

נוסעים ישראלים תובעים את בריטיש איירווייז בסך 3 מיליון שקל

במקום להגיע מסיבה משפחתית בארה"ב – מצאו עצמם שני הנוסעים בבית כלא לונדוני, לצד אסירים כבדים  מאת: אורלי ממן  שני ישראלים, איש עסקים וחברו איש הייטק, שניהם בעלי כרטיס זהב אקסקלוסיבי במועדון החברים של בריטיש איירוויז, לא תיארו לעצמם לאיזו חוויה מצמררת וקשה הם ייקלעו כשעלו לטיסה שגרתית של חברת התעופה הבריטית בחודש יוני 2009. במקום […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

טיסה נוסח קפקא

במקום להגיע מסיבה משפחתית בארה"ב – מצאו עצמם שני הנוסעים בבית כלא לונדוני, לצד אסירים כבדים 

מאת: אורלי ממן 

שני ישראלים, איש עסקים וחברו איש הייטק, שניהם בעלי כרטיס זהב אקסקלוסיבי במועדון החברים של בריטיש איירוויז, לא תיארו לעצמם לאיזו חוויה מצמררת וקשה הם ייקלעו כשעלו לטיסה שגרתית של חברת התעופה הבריטית בחודש יוני 2009. במקום להגיע ליעדם – ארה"ב, מצאו עצמם השניים בבית כלא בלונדון לצד אסירים כבדים, כשהם נאלצים להתגונן גם מול כתב אישום בגין הפרעה בשל היותם שיכורים בזמן טיסה. במרחק שנתיים מהפרשה הקשה תובעים השניים את חברת בריטיש על סך שלושה מיליון שקל בשל החוויה שעברו.

 על פי כתב התביעה, שהוגש באמצעות עורכי הדין  אילן בומבך ורועי שניר, השניים עלו לטיסה במחלקת עסקים,  בטיסה של  בריטיש אירוויז לניו-יורק עם נחיתת ביניים בלונדון ב-26 ביוני 2009. מטרת הנסיעה הייתה השתתפות במסיבה משפחתית לרגל יום העצמאות של ארה"ב, ב-4 ביולי,  שאליה לא זכו להגיע.

במהלך הטיסה, נשפכה כוס משקה בקרבת התובעים, שקראו לאחת הדיילות שתסייע להם בניקוי המקום. הדיילת האשימה את אחד התובעים שהוא שיכור, תוך שמצטרפת אליה אחראית המשמרת בהרמת קול ובפגיעה בתובעים ובפרטיותם. בשלב זה  ביקשו התובעים לדבר עם מנהל השירות, אך לא נענו, בנימוק כי הוא בהפסקה. רק כעבור כ-40 דקות הגיע מנהל השירות והתנצל על האיחור. לאחר שלמד את פרטי האירוע מפי התובעים, ולאחר שתובע 1 החזיר לו את כרטיס החבר שלו ואיים בהגשת תלונה להנהלת החברה, מנהל השירות ניסה לפייס אותו וביקש לדעת כיצד אפשר לפצותם.

תנאי צפיפות קשים במקלחת

 לאחר הנחיתה בלונדון, בשעה 16:00 לערך, עוכבו התובעים בתא הנוסעים במשך כמחצית השעה, כשלפתע עלו למטוס לא פחות משמונה אנשי כוח שיטור מקומי שהובילו אותם כשהם אזוקים, תחילה למשטרת הגבולות, ואז לבית המעצר הית'רו.

התובעים הוחזקו בבידוד ונחקרו במשך כל הלילה. בשעה שבע בבוקר שלמחרת הובלו בזינזאנה לביהמ"ש. שם הוחלט, על בסיס התלונה השקרית נגדם, להעבירם לבית הכלא עד לקבלת החלטה אם יש מקום להעמידם לדין. בשל התלונה כי התובעים היו שיכורים נפתחה נגדם חקירה פלילית, ויממה לאחר נחיתתם, מצאו עצמם בכלא וורמווד סקראבס, שם "בילו" בחברת עבריינים שהואשמו בהחזקת סמים מסוכנים ובביצוע מעשי רצח. כלא זה הוא בדרגה אבטחה B, דירוג אחד לפני דרגה A, שהיא דרגת האבטחה המקסימלית הנהוגה בבריטניה לשמירה על עבריינים.

רק כעבור יומיים, ב-29.6.09,  הצליח אחד התובעים לגייס ערבויות כדי לשחררו, ואילו התובע השני הוחזק בכלא עד ליום 1.7.09. במהלך כליאת השווא עברו התובעים חוויות קשות, שכללו תנאי צפיפות קשים במקלחת, דקירות סכין במסגרת מאבקים בין אסירים וכיוצא בזה. גם לאחר ששוחררו, נאלצו התובעים  להישאר בלונדון עוד כ-10 ימים על חשבונם, עת נאסרה עליהם היציאה מהעיר, וגם  לשכור עו"ד מקומי כדי להיחלץ מן הצרה.

התובעים שילמו סכומי עתק בגין הייצוג המשפטי ולצורך השהות הנוספת שנכפתה עליהם  עד אשר  קבע ביה"מ  כי הם זכאים מחוסר ראיות, וכך לא ייכללו ברישום הפלילי באנגליה.

אחרי שנתיים – תביעה 

כאמור, רק לאחרונה, במרחק שנתיים מהחוויה המשפילה, החליטו השניים לתבוע את כבודם על רקע הטראומה הקשה שנגרמה להם והגישו תביעת נזיקין נגד בריטיש.  החברה, למרות  הזיכוי בבית המשפט באנגליה, עומדת על שלה וטוענת כי השניים היו שיכורים והיוו סכנה לבטיחות הטיסה. בימים אלה מתבררת התביעה בבית המשפט המחוזי בתל אביב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן