Skip to content

משרד החוץ: להכליל את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור

בית המשפט הפלילי בקפריסין הרשיע את הנאשם הלבנוני חוסאם ואלה יעקוב, בפעילות מטעם החיזבאללה בהכנת תשתית לפיגוע טרור נגד ישראלים באי. משרד החוץ: "הכללת החיזבאללה, שעדיין אינו רשום ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, וכן הטלת סנקציות על הארגון ופעיליו ואכיפה בהתאם הם קריטים למאמץ הלחימה בטרור"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות הרשעת מחבל החיזבאללה הלבנוני בפסיקת בית הדין הפלילי של קפריסין, קורא שוב משרד החוץ, בהודעה שפרסם אחר הצהריים, להכליל את החיזבאללה ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי. בית המשפט הפלילי בקפריסין הרשיע את הנאשם הלבנוני חוסאם ואלה יעקוב, בפעילות מטעם החיזבאללה בהכנת תשתית לפיגוע טרור נגד ישראלים באי. 

בהודעת משרד החוץ נאמר כי ישראל מברכת על החלטת בית הדין וקוראת להכללת ארגון החיזבאללה ברשימת הטרור של הא'יחוד האירופי. "הכללת החיזבאללה, שעדיין אינו רשום ברשימת ארגוני הטרור של האיחוד האירופי, וכן הטלת סנקציות על הארגון ופעיליו ואכיפה בהתאם הינם קריטים למאמץ הלחימה בטרור החיזבאללה, החוזר ונשנה על אדמת אירופה – ולמניעת פיגועי טרור נוספים".

במשרד החוץ מדגישים כי הנאשם, המחזיק באזרחות כפולה לבנונית ושוודית, הודה כי פעל מטעם החיזבאללה ובהנחיית פעיל ארגון הטרור, לאיסוף מידע על תנועת תיירים ישראלים בקפריסין ועל טיסות ישראליות לאי. 

על פי קביעת פסק הדין, הנאשם התאמן בשורות החיזבאללה בשימוש בנשק וקיבל הוראות הפעלה מפעילי חיזבאללה שונים. הוא הודה בחקירתו כי מדובר בארגון היררכי ומסועף, המחזיק באמל"ח והמכשיר ומאמן את פעיליו לפעילות סודית בעלת אופי צבאי.

בית הדין בקפריסין אף קבע כי פעילות הנאשם בשליחות החיזבאללה יועדה לביצוע פיגוע טרור  בתקופה בה בוצעו שורה של פיגועי טרור או ניסיונות לפיגועים נגד ישראלים, ע"י חיזבאללה ו"כוח אל קודס" של משמרות המהפיכה האיראניים ברחבי העולם. זאת, בדומה לפיגוע שביצע חיזבאללה בבורגס בבולגריה ב-18.7.12, בו נרצחו חמישה תיירים ישראליים.

"פסק הדין בקפריסין מצטרף לממצאי החקירה הבולגרית של הפיגוע בבורגס ויוצר תמונה ברורה של חדירת חיזבאללה למדינות האיחוד האירופי, בניסיון לבצע על אדמתו פיגועי טרור נגד יעדים ישראליים", אומרים במשרד החוץ.

 

נשלח מה-iPhone שלי

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן