Skip to content

השר פירון: "אי אפשר שלשכת שר לא תהייה נגישה לנכים"

השר ביקש שיכינו לו בינתיים לשכה זמנית בקומת הכניסה: "חדר פשוט, שאוכל לקבל בו כל אדם". עוד אמר: "זה לא ראוי שלשכת שר החינוך לא תאפשר לארח לשיחה אדם עם מוגבלות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר החינוך החדש, שי פירון (יש עתיד), הופתע לגלות בבואו לעבודה במשרדו, כי בלשכתו לשכת שר החינוך אין נגישות לנכים עם כסאות גלגלים. הוא העדיף חדר רגיל בקומה הראשונה בבניין עד להכשרת הלשכה. "אי אפשר שלשכת שר במדינת ישראל לא תהיה נגישה לנכים ואני מקווה שהמעלית או המעלון יותקנו בהקדם", כתב השר בערב החג בדף הפיסבוק שלו. 

השר פירון (צילום: דן בר דוב)
אין לי ברירה אחרת. השר פירון (צילום: דן בר דוב)

השר הוסיף: "התלבטתי רבות, אבל פשוט מוסרית אין לי ברירה אחרת. התברר לי שלשכת השר אינה נגישה לנכים זה לא ראוי שלשכת שר החינוך לא תאפשר לארח לשיחה אדם עם מוגבלות". הרב פירון ביקש שיכינו לו בשלב זה לשכה זמנית: "התקנתה של מעלית חדשה תארך שישה חודשים לפחות. לכן ביקשתי שיכינו לי לשכה זמנית בקומת הכניסה. חדר פשוט, שאוכל לקבל בו כל אדם".

לפני קצת יותר משנה אישרה ועדת העבודה והרווחה של הכנסת, בראשותו של יו"ר הוועדה דאז ח"כ אילן גילאון (מרץ), תקנות נגישות לנכים במקומות ציבוריים. ההחלטה התקבלה, בין השאר, בעקבות דו"ח קשה וחמור שהוגש לפני כעשר שנים לשר המשפטים דאז יוסף לפיד ז"ל (שינוי). בדו"ח צוין: "ישראל רואה באזרחיה הנכים אזרחים מסוג ב' והיא איננה משקיעה דבר בניסיון להקל עליהם ולשפר את חייהם וזאת בניגוד משווע למדינות המערב המפותחות".

השר פירון הוא לא היחיד מבין שרי יש עתיד שמנסה לשנות סדרי עולם. בערב החג הודיעה השרה יעל גרמן כי היא לא מוכנה להתנייד ברכב השרד של השרים מסוג BMW והיא מעדיפה להמשיך להשתמש ברכבה הפרטי, ההיברידי.

גרמן: "דווקא ביומי הראשון בממשלה נתקלתי במנגנון בלתי גמיש. ביקשתי שיחליפו לי את הב.מ.וו שייעדו לי ברכב היברידי או חשמלי. גם זול בקנייה, גם חסכוני בדלק/חשמל וגם פחות מזהם ולכן תורם למניעת מחלות. כמה הופתעתי כאשר סרבו לבקשתי ורצו להכריח אותי לקבל את הב.מ.וו. אני ממשיכה לנסוע ברכב ההיברידי הפרטי שלי עד שימצאו פתרון וירכשו רכב ירוק, חסכוני ופחות יקר".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן