Skip to content

ישראל מחדשת את העברת כספי המסים לרש"פ

ההחלטה, על דעת שרי הקבינט, לנוכח הסיכומים שהיו בשיחות במהלך ביקור אובמה בישראל, בעיקר עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, לנוכח ההפשרה ביחסי ישראל עם טורקיה – וכחלק מהמאמץ לשיפור האווירה ביחסים עם הפלסטינים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לאפשר את העברת כספי המיסים לרשות הפלסטינית. ההחלטה נעשתה על דעת שרי הקבינט המדיני-ביטחוני. בעקבות ההחלטה ינחה שר האוצר יאיר לפיד את אנשי משרדו לחדש את העברת הכספים.

לקראת ועידת השלום בירדן. נתניהו וקרי (צילום: עמוס בן גרשום)
לקראת ועידת השלום בירדן. נתניהו וקרי (צילום: עמוס בן גרשום)

כזכור הפסיקה ישראל להעביר את כספי המסים, שהיא גובה עבור הפלסטינים, אחרי ההצבעה בעצרת הכללית של האו"ם על ההכרה במדינה פלסטינית, במעמד של מדינה משקיפה שאינה חברה מלאה באו"ם. במסגרת צעדי התגובה של ישראל למהלך הפלסטיני באו"ם הוחלט להקפיא את העברת כספי המסים שישראל גובה עבור הרשות. הכספים שהוקפאו בחודשיים האחרונים, בסך של קרוב ל-800 מיליון שקל, הוחרמו על ידי ישראל ושימשו לקיזוז חובותיה של הרשות הפלסטינית לחברת החשמל הישראלית ולגופים ישראלים נוספים.

אולם ההחלטה לא החזיקה מעמד זמן רב ומאז אותה החלטה הורה ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לאוצר להעביר פעמיים לרשות הפלסטינית את כספי המסים. העברות הכספים, שהוגדרו כחד פעמיות, נעשו כדי להרגיע את הרוחות – על רקע קשייה של הרשות הפלסטינית לשלם את משכורות המשרתים במנגנוני הביטחון הפלסטיניים.

הפעם ההחלטה אינה מוגדרת כחד פעמית וישראל צפוייה, כנראה, לחדש את העברות הכספים כסידרן. זאת, לנוכח הסיכומים שהיו בשיחות במהלך ביקור אובמה בישראל, בעיקר עם מזכיר המדינה ג'ון קרי, לנוכח ההפשרה ביחסי ישראל עם טורקיה – וכחלק מהמאמץ לשיפור האווירה ביחסים עם הפלסטינים, לקראת ועידת השלום שתתקיים כנראה בירדן בעוד כחודש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן