Skip to content

מירוצי פורמולה 1 שנת 2013

חודש מרס מסמן כל שנה את תחילתה של עונת פורמולה 1. השנה כבר התקיימו 2 מירוצים, הראשון באוסטרליה והשני במלזיה. מה מצפה לנו בהמשך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מרוצי פורמולה 1 הם אתגר ארוך וקשה, טכנולוגית ואישית, הן לקבוצות המתחרות והן לנהגים. הנהלת FIA, שהיא הגוף האחראי על ההתנהלות וחוקי התחרות, משנה כל שנה את החוקים והתקנות כדי להתאימם לטכנולוגיות החדישות ביותר וכן על מנת להמשיך להיות תחרות אטרקטיבית ומושכת קהל, הן לאורך מסלולי התחרות והיציעים והן על מסכי הטלוויזיה ברחבי העולם.

בשנים האחרונות חלה ירידה קלה במספר הצופים, שגרמה גם לירידה בהכנסות ועל כך על המארגנים לתת את הדעת בהמשך.

אחת ההחלטות, שישפיעו בוודאי על התחרויות של שנת 2014 ואילך, היא החזרת מנועי הטורבו לתחרות, לאחר 25 שנות איסור על שימוש במנועים אלה. האיסור נכנס לתוקף בשנת 1988. כמו כן חל איסור על שימוש במנגנון DRS באימון או בתחרויות הדרוג. השימוש מותר אך ורק בעת עקיפה בזמן תחרות.

11 צוותים עם 22 נהגים יתחרו ב-19 מירוצים הפרושים ברחבי העולם. רוב המכוניות הן שיפור של שנה שעברה כי הצוותים עסוקים בבניית הדגמים שיתחרו החל מהשנה הבאה עם מנועי טורבו, וזו כבר אופרה אחרת.

רק שלושה צוותים נשארו בקבוצה שלהן משנה שעברה, ואלו הם הצוות המנצח של רד-בול והצוותים של פרארי ולוטוס. לואיס המילטון מתחרה השנה בצוות מרצדס אחרי שעזב את צוות מקלארן.

אפיזודה מעניינת אחרת נצפתה ואף צולמה כאשר פרננדו אלונסו ופליפה מסה, שני נהגי צוות פרארי, יצאו לנסיעת מבחן משותפת על פרארי 458 איטליה בעלת 570 כו"ס.

Ferrari 458 Italia בעלת המנוע המרכזי, ונחשבת לאחת הטובות בקטגוריית רכבי הספורט הנמכרים בשוק הרכב, זכתה לסיבוב יחסי ציבור ע"י שניים מטובי נהגי המירוץ בעולם. אסור להחמיץ את החוויה – מה קורה לנהג מירוץ כאשר הוא יושב במושב הנוסע במהירויות גבוהות וסיבובים מאתגרים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן