Skip to content

חשש כבד לחייהם של אחים שטבעו באשקלון

עם שחר התחדשו החיפושים אחר שלושת האחים שנעלמו אתמול בחוף אשקלון. כוחות החילוץ וההצלה עובדים מסביב לשעון בחילוץ מטיילים שנפלו, נפגעו או איבדו את דרכם בכל רחבי הארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

החיפושים אחר שלושת האחים שנעלמו אתמול בערב בחוף דלילה באשקלון התחדשו הבוקר (יום ו'). שלושת האחים, בני 16 19 ו-26, הגיעו אתמול בצהריים בלווית אחותם בת ה-22 לחוף ועל פי הדיווח שמסרה האחות למשטרה הם נכנסו לים ונסחפו על ידי הגלים. במהלך הבילוי בים הבחין אביהם של השלושה כי האחים במצוקה וניסה לחלצם, אולם החל לטבוע בעצמו. האב נמשה מהמים אך הקשר עם בניו אבד. האחות התקשרה למוקד 100 של המשטרה וכוחות גדולים, כולל שיטור ימי ומסוק, סרקו את האזור וחיפשו אחר שלושת האחים. 

כוחות משטרה והצלה הביעו חשש כבד לחייהם של השלושה, שנהאד (26), סולימאן (19) ועאטף (16), תושבי הנגב, שלושתם עובדי מפעל עוף קור במועצה האזורית אשכול.

החיפושים בחוף חודשו היום בבוקר (צילום: באדיבות משטרת ישראל)
החיפושים בחוף חודשו היום בבוקר (צילום: באדיבות משטרת ישראל)

כוחות ממשטרת אשקלון והשיטור הימי ביצעו סריקות לאיתורם תוך שימוש ביחידת צוללנים של זק"א. מסוק משטרתי הוזנק לאוויר אולם עד כה החיפושים לא העלו דבר. בהערכת מצב שהתקיימה בערב, בראשות מפקד תחנת אשקלון סנ"צ חיים בובליל, בהשתתפות גורמי מרחב לכיש ובשיתוף בני משפחת הנעדרים, הוחלט על הפסקת החיפושים בתוך הים בשל תנאי הראות. הוחלט על המשך החיפושים באמצעות כוחות רגליים באיזור החוף וכן הושארה סירה בכוננות. שוטרים ומתנדבים המשיכו לסרוק את קו החוף במשך כל הלילה. במקום הוקם חפ"ק עם עמדות תאורה שיפעלו במהלך הלילה. עם שחר חודשו החיפושים באוויר ובים.

חילוץ מנקיק בנחל מסור

גם אתמול, היום השני של חול המועד, לא עבר בשקט ובדרום הארץ נפגעו אנשים במהלך חופשתם.
לפני הצהריים נפלה מגובה רב תיירת בשנות השלושים לחייה בנחל מסור ליד חצבה בערבה. היא נפגעה באורח בינוני בגפיה ופונתה במסוק למרכז הרפואי סורוקה. ממד"א נמסר כי סמוך לשעה 11:30 הבוקר, ניסתה אשה לסייע לילד של משפחה אחרת שרצה לחצות את הגשר שהיה במקום. בעודה מנסה לסייע לו לחצות את הגשר, מעדה הצעירה, והחליקה מצוק לנקיק של נחל מסור, בעומק של כ-10 מטרים. הצעירה נחבטה בקרקע ובן זוגה מיהר לנסות ולהזעיק את כוחות מד"א.

מחלצים את האשה שנפלה בנחל מסור (צילום: מד"א)
מחלצים את האשה שנפלה בנחל מסור (צילום: מד"א)

לנוכח בעיות הקליטה הקשות באזור, לא הצליחו המוקדנים במוקד נגב לאתר באופן מדויק את מיקומם של בני הזוג, ומסוק מד"א-להק ועליו פאראמדיקים הוזנק על מנת לנסות ולאתר את הנפגעת בשטח. במקביל, הוזנקו לאזור גם יחידת החילוץ ערבה תיכונה. יחידת החילוץ ומסוק מד"א-להק איתרו במהירות את הנפגעת. מסוק מד"א-להק נחת על צלע נחל והוריד את הפאראמדיקים שמיהרו להעניק לפצועה טיפול ראשוני בשטח. המסוק פינה אותה לביה"ח סורוקה כשהיא במצב בינוני עם פגיעת ראש ושברים פתוחים בגפיים.

במקרה אחר, שאירע סמוך לשעה 15:00, אבד ילד בן 8 למשפחה ממרכז הארץ שטיילה בנחל ארדון במכתש רמון. מתנדבי יחידת חילוץ הר הנגב הוזעקו למקום ולאחר חמש שעות של חיפושים, כשהם נעזרים בפקחים של שמורות הטבע, נמצא הילד כשהוא תשוש וסובל מאיבוד נוזלים. באותה שעה הוקפצו מתנדבי יחידת החילוץ הר הנגב לאירוע נוסף לחלץ בנחל עקרב רוכב טרקטורון שהתהפך. הרוכב נפצע באורח קשה ופונה במסוק לבית החולים סורוקה.

שעה לאחר מכן התקבל דיווח במד"א נגב על תייר בשנות השמונים לחייו שהתארח במלון דניאל בים המלח ונמצא מחוסר הכרה בחוף עין בוקק .פרמדיקים של מד"א ביצעו בו החייאה מוצלחת ומסוק פינה אותו כשהוא מונשם לסורוקה. מחקירה ראשונית עולה כי הרקע הוא ככול הנראה טביעה.

אתמול גם חולצו 136 מטיילים שתעו בנחל דרגות במדבר יהודה. את החילוץ ביצעה יחידת מגילות בסיוע יחידות החילוץ עין גדי ועציון. מצבם של כל המטיילים טוב.

הסתיים החילוץ בנחל שיאון

אמש נקראה יחידת חילוץ גולן לנחל שיאון שבאזור הר חרמון, לאחר ששבעים מטיילים איבדו את דרכם בשל החשיכה. דובר היחידה, איציק ברק, מסר כי 39 מטיילים אתרו במהלך שעות הלילה ועוד31 אותרו וחולצו עד שעות הבוקר (שישי). בין המטיילים שאותרו היו כמה שסבלו מתשישות ונזקקו לפינוי רפואי על ידי מסוק של חיל האוויר שהוזעק למקום. החילוץ הסתיים הבוקר לפני שעה קלה וארך כעשר שעות. השתתפו בחילוץ כ-30 חברי יחידת גולן של המחוז הצפוני של המשטרה, בסיוע חיילי צה"ל.

עם ישראל שהגיע בהמוניו לאתרי הטבע והפארקים השונים בצפון גדש גם את הכבישים ופקקי תנועה ארוכים השתרעו בכבישים השונים. מקק"ל נמסר כי יעדי הטיולים שבהם הורגשה תנועה ערה במיוחד הם יער ביריה, נחל עמוד, נחל פרוד, עין זיתים, יער אחיהוד, יער שגב ויער חניתה. נוכחות ניכרת של מטיילים נרשמה גם ביער דליות, יער מבוא חמה, עין זיון, פארק הירדן, אגמון החולה, יער קריית שמונה ויער ברעם. מטיילים רבים ביקרו גם בפארק גורן, פארק אידמית, יער כברי, יער קריית אתא, יער גלבוע ויער לביא.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן