Skip to content

אי.די.בי תיירות הקטינה את ההפסד ב-2012 לכ-30 מיליון שקל

ב-2011 היה ההפסד שלה כ-109 מיליון שקל. גם ישראייר הקטינה את הפסדה ב-2012 לכ-25 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-85 מיליון שקל ב-2011
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס ATR-72 של ישראייר. צימצום הפסדים ותרומה לאי.די.בי תיירות. צילום: וקיפידיה
מטוס ATR-72 של ישראייר. צימצום הפסדים ותרומה לאי.די.בי תיירות. צילום: וקיפידיה

אי.די.בי תיירות הקטינה את הפסדה ב-2012 לכ-30 מיליון שקל מהפסד של כ-109 מיליון שקל בשנת 2011. כמו כן היה לה בסוף 2012 גירעון בהון המיוחס לבעלים בסכום של 140 מיליון שקל וגירעון בהון החוזר בסכום של כ-489 מיליון שקל. הגירעון בהון החוזר נובע מההתחייבויות השוטפות של קבוצת אי.די.בי. תיירות, שברובה היא הלוואות בעלים, אג"ח ואשראי בנקאי.

אי.די.בי תיירות היא חברת בת בבעלות מלאה של אי.די.בי פיתוח והיא עוסקת בתחומים הבאים: תעופה וסיטונאות תיירות, באמצעות קבוצת ישראייר הכוללת את נתור, יוניטל, וסקי דיל; קמעונאות תיירות, באמצעות דיזנהאוז-יוניתורס. ב-2012 רכשה אי.די.בי תיירות 30% מהונה המונפק של דינזהאוז מידי שותפה בחברה; נציגויות – אי.די.בי תיירות מחזיקה בעקיפין בכ-53.48% מהון המניות המונפק של אופן סקיי, העוסקת בייצוג חברות תעופה זרות (GSA). אופן סקי מחזיקה באמצעות חברת בת בבעלות מלאה 25.1% מהונה המונפק של AVIAREPS הגרמנית, הנחשבת לחברת GSA הגדולה באירופה. כמו כן מייצגת בארץ אי.די.בי תיירות את חברת רויאל ג'ורדניאן הירדנית.

הכנסות אי.די.בי תיירות ב-2012 היו 1.162.2 מיליארד שקל, לעומת 1.136.6 מיליארד שקל ב-2011. הרווח הגולמי שלה היה 211 מיליון שקל, בהשוואה ל-167.7 מיליון שקל ב-2011, הרווח התפעולי שלה בשנת 2012 היה 4.5 מיליון שקל, לעומת הפסד ברווח התפעולי של 85.1 מיליון שקל ב-2011. הEBITDA- (רווח לפני ריבית מיסים פחת והפחתות) שלה היה בשנת 2012 41.5 מיליון שקל, לעומת EBITDA שלילי של 19.7 מיליון שקל ב-2011.

ישראייר, שתרומתה לירידה בהפסד של קבוצת אי.די.בי תיירות הוא כ-50%, הצליחה גם היא להוריד ב-2012 את הפסדה לכ-25 מיליון שקל, תוך כדי יצירת עודף מזומנים של 35 מיליון שקל, בעיקר בגלל רווח תפעולי של 6 מיליון שקל. ב-2011 היה ההפסד שלה כ-85 מיליון שקל – כ-50 מיליון שקל הפסד בתוספת הפחתה של 35 מיליון שקל, ההפסד התפעולי שלה היה 25 מיליון שקל, שיצר גירעון של 6 מיליון שקל.

בבעלות ישראייר 4 מטוסים חדישים משנת ייצור 2010 ואילך. מתוכם שני מטוסים מדגם איירבס A320 ושני מטוסים מדגם ATR-72, המשועבדים לתאגיד בנקאי. בשנת 2014 צפויה ישראייר לקלוט מטוס שלישי מדגם איירבס A320, אשר תמורתו שילמה ישראייר מקדמות בסכום של 7.5 מיליון דולר.

"מגמת השיפור בקבוצת ישראייר נמשכת. אנו צופים גידול נוסף ברווח התפעולי והגעה לאיזון תפעולי", מסביר אורי סירקיס, מנכ"ל קבוצת ישראייר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן