Skip to content

הקיץ בא. הלילה יוזזו מחוגי השעון שעה קדימה

הלילה ב-02:00 ייכנס שעון הקיץ הרשמי בישראל לתוקפו. המשק צפוי לחסוך 100 מיליון שקלים בזכות שעון הקיץ, והצעת חוק מבקשת להאריך את תוקפו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שעון הקיץ הרשמי יחל הלילה, בין חמישי לשישי בשעה 02:00 לפנות בוקר. בשעה זו יש להזיז את מחוגי השעון שעה אחת קדימה. שעון הקיץ ימשך השנה 193 ימים בעקבות החוק החדש שעבר בכנסת האחרונה, ויסתיים כשלושה שבועות לאחר יום הכיפורים הבא.

על פי הערכות כלכלנים, המעבר לשעון קיץ צפוי לחסוך למשק יותר ממאה מיליון שקלים. עיקר החיסכון נובע משעות אור רבות יותר, שיפחיתו את הצריכה בתאורה בשעות הערב ויתרמו לחיסכון בצריכת האנרגיה המשקית. גם במשק הכלכלי תושג תפוקת פריון גבוהה יותר, מאחר שציבור העובדים נוטה להישאר בעבודתו זמן רב יותר בתקופה שבה החשכה מתקצרת.

ח"כ ניצן הורוביץ מ"מרצ" בירך השבוע על החלת שעון הקיץ, אך אמר כי הוועדה שדנה בנושא בתקופתו של שר הפנים הקודם, אלי ישי, כלל לא דנה בסוגיות המרכזיות של השפעת שעון קיץ ארוך על המאבק בתאונות הדרכים ועל ניצול שעות הפנאי. הורוביץ קרא לשר הפנים הנכנס, גדעון סער, לבחון מחדש את הנושא, להאריך את שעון הקיץ ולתמוך בהצעת החוק חדשה. "רק הארכה קבועה של שעון הקיץ עד 1 בנובמבר תצמצם את תאונות הדרכים, תחסוך בחשמל, ובעיקר תאפשר לכולנו שעה נוספת של אור אחר הצהריים", אמר הורוביץ והוסיף כי הגיש הצעת חוק בנושא.

יותר שעות אור (צילום: צבי זינגר)

[related-posts]

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן