Skip to content

יום "שקט" של הפגנות בשטחים

בחברון, בבילעין, בקדום, בנאבי סלאח ובשער האריות בירושלים התקיימו היום הפגנות יום השישי , ובהן נפגע פעיל זכויות אדם מכדור גומי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יום של הפגנות בשטחים: שתי הפגנות שבהן השתתפו כמה מאות פלסטינים התקיימו היום, שישי, במקביל בחברון. הגדולה שבהן התקיימה במחסום השוטר הסמוך לבית הדסה. כ-150 איש התפרעו ויידו אבנים בחיילי צה"ל וכוחות הביטחון ולעבר בית הדסה. צה"ל השתמש באמצעים לפיזור הפגנות ובירי רימוני גז. איש לא נפגע ולא נעצר.

bil
ההפגנה בבילעין (צילום: חמדי אבו ראחמי)

בהפגנה אחרת בדרום העיר הפגינו כמה עשרות בני אדם וגם שם הפעיל צה"ל נגדם אמצעים לפיזור הפגנות. גם כאן לא התלוננו הפלסטינים על פגיעות או מעצרים. בבילעין התקיימה ההפגנה השבועית נגד גדר המערכת, לא נרשמו נפגעים. בהפגנה אחרת בנאבי סאלח, ניפגע  טומי דון-אלן (65), פעיל זכויות אדם, מירי כדור גומי. הוא טופל במקום ומצבו הוגדר קל. בקדום התקיימה הפגנה נוספת שבה לא דיווחו הפלסטינים על נפגעים או מעצרים בקרבם. מצה"ל נמסר כי כוחות צה"ל פעלו להשליט סדר בכל ההפגנות וכי איש מחיילי צה"ל לא נפגע.

don
נפגע מכדור גומי, טומי דון אלן (צילום: חאמדי אבו רחמי)

תפילת יום השישי במסגד אל-אקצה שבירושלים עברה בשקט מוחלט. כ- 4,000 מתפללים בעלי תעודת זהות כחולה מעל גיל חמישים באו לתפילות שעברו בשקט מוחלט. באזור שער האריות בבירה התעמתו עשרות צעירים פלסטינים משום שכניסתם לתפילות יום השישי נמנעה על ידי המשטרה ומג"ב. לטענת הפלסטינים נפגעו בעימותים שישה צעירים שפונו לקבלת טיפול. סוכנות מען דיווחה כי עיתונאי פלסטיני, מוחמד אבו סניינה (22), נעצר בעימות בשער האריות. ממשטרת מחוז ירושלים נמסר כי התפילות עברו בשקט מופתי וייתכן כי היו כמה אירועים ב"פריפריה", של צעירים שביקשו להיכנס ולהתסיס ברחבת הר הבית, אך לא נרשמו אירועים מיוחדים.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן