Skip to content

פרס ביקורת התקשורת לאיילת שקד

בעקבות הצבעה של כ- 4,000 משתתפים יוענק הפרס הישראלי לביקורת התקשורת מטעם האגודה לזכות הציבור לדעת לאיילת שקד, יו"ר ישראל שלי. פרס נוסף יוענק למועמד שתבחר ועדת השופטים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בעקבות הצבעה של כ- 4,000 משתתפים יוענק הפרס הישראלי לביקורת התקשורת מטעם האגודה לזכות הציבור לדעת לאיילת שקד, יו"ר ישראל שלי. פרס נוסף יוענק למועמד שתבחר ועדת השופטים

מאת אורה עריף כץ

האגודה לזכות הציבור לדעת מעניקה מזה 12 שנה את הפרס ע"ש אברמוביץ' לשני אישים: האחד שנבחר על פי הצבעת הקהל והשני, על פי בחירת השופטים.  הפרס מוענק על תרומה משמעותית לביקורת התקשורת בישראל בשנה האחרונה. שמו של מקבל הפרס על פי בחירת השופטים יתפרסם בתחילת השבוע הבא והזוכים יקבלו את הפרסים בסך 5,000 דולר בטקס שתערוך האגודה ב-26 בפברואר.

שקד, המזוהה עם תפיסת עולם ימנית, נמנתה בין המועמדים: ד"ר דרור אידר, מתי גולן, בן דרור ימיני , הרבנית שולמית מלמד ודבורית שרגל. הציבור היה יכול לבחור באחד מהם דרך אתר ההצבעה או בפייסבוק.

ההחלטה לפתוח את מתן הפרס להצבעת הקהל מעוגנת, לדברי האגודה, ברצון לתת לציבור צרכני התקשורת הזדמנות  להביע את דעתו על ידי לקיחת חלק בבחירה. מהאגודה נמסר כי שקד זכתה ברוב קולות מכריע של למעלה מ- 4,000 המצביעים.
שקד הקימה בתחילת 2010, יחד עם נפתלי בנט, את תנועת ישראל שלי, שבין משימותיה המוצהרות נכללת ביקורת התקשורת וחשיפת נושאים שהתקשורת בוחרת להסתיר. שקד ובנט עבדו בעבר בלשכתו של בנימין נתניהו. שקד היא שעמדה מאחורי ההחלטה להפיץ תמונות קשות לצפייה לאחר הרצח של משפחת פוגל באיתמר. בקמפיין שניהלה נגד גלי צה"ל, היא מחתה על חוסר איזון וקראה לשילוב חיילים שאינם מהשמאל בתחנה הצבאית.

בוועדת השיפוט שתבחר את הזוכה השני חברים השגריר לשעבר עו"ד ד"ר מאיר רוזן – נשיא האגודה, המשורר ארז ביטון, השגריר לשעבר זלמן שובל, הגב' דליה זליקוביץ, ד"ר מור אלטשולר, אלוף במיל. אורן שחור ופרופ' אלי פולק – יו"ר האגודה.


 


error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן