Skip to content

שנתיים וחצי מאסר למכוון אלומת לייזר לעבר מטוס

כיוון קרן לייזר ירוק לעבר מטוס ססנה סילוני שהיה בהליך נחיתה וסינוור את עיני הטייס. קרן לייזר נורתה גם לעבר מסוק. השופט רצה לוודא שאנשים יבינו שלא מדובר בבדיחה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אדם גרדנהיר (Adam Gardenhire) בן 19 מצפון הוליווד, נידון ביום שני בשבוע שעבר למאסר של שנתיים וחצי, לאחר שהואשם והורשע בהכוונת קרן לייזר לעבר מטוס מסחרי. עונש גדול יותר ממה שהתביעה דרשה במשך שנה.

גרנדהיר הורשע ונידון למאסר בלוס אנג'לס על ידי השופט הפדראלי האזורי סטפן ו, ווילסון (Stephen V. Wilson), שמונה לתפקידו על ידי הנשיא ריגן. זהו גזר דין הארוך ביותר שניתן עד כה בהאשמה של כיוון לייזר לעבר מטוסים.

ניסוי קרן לייזר במעבדה (צילום: ויקימדיה)
ניסוי קרן לייזר במעבדה (צילום: ויקימדיה)

"במקרה הזה השופט באמת הרגיש שמדובר בהתנהגות חמורה ולכן הוא רצה לוודא שאנשים יבינו שלא מדובר בבדיחה", מסרה לאחר המשפט מליסה מיילס (Melissa Mills) התובעת הפדראלית בלוס אנג'לס.

הנאשם הועמד לדין בשתי עבירות של כיוון לייזר לעבר מטוסים. הוא הודה באחת מהן, שבה כיוון לייזר ירוק לעבר מטוס ססנה סילוני פרטי, שהיה בהליך נחיתה מול שדה התעופה בוב הופ בבורבנק בשנה שעברה. הקרן הירוקה פגעה בעיני הטייס וסינוורה אותו זמנית. קרן לייזר נורתה גם לעבר מסוק משטרתי שנשלח לאזור לבחון את המקרה. אבל הטייס לא נפגע.

סנגוריו של הנאשם ביקשו מבית המשפט שיגזור עליו שנתיים מאסר על תנאי ועבודות שירות. העונש המרבי הוא חמש שנים מאסר עבור כל כיוון של קרן לייזר לעבר מטוס.

הנאשם נשאר בשלב זה חופשי עד לשמיעת ערעורו בחודש הבא, שבו הוא יבקש לא להישלח לכלא.

השימוש במצביעי לייזר, בעיקר בתחומי הדרכה הוא רב. ישנם שני סוגים – לייזר ירוק ולייזר אדום. בניגוד ללייזר האדום, בלייזר הירוק אפשר לראות את הקרן לכל אורכה ולא רק את הנקודה הסופית כמו בלייזר האדום.

המשתמשים במצביעי לייזר מחוייבים ללמוד את כל אמצעי הזהירות בשימוש בהם, בין השאר חל איסור מוחלט לכוון את הקרן לעבר עיני הסובבים. לאלה העובדים עם מערכות לייזר ישנם אמצעי הגנה מיוחדים כגון חוסמי אלומות, מחיצות ווילונות הגנה ולוכדי אלומות לייזר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן