Skip to content

חברת התעופה הארמנית ארמאווייה פשטה את הרגל

אתמול הופסקו כל טיסות חברת התעופה הארמנית, כולל שתי הטיסות השבועיות לישראל. בפברואר 2012 בעת חתימה עם אשת טורס על מינויה לנציג מכירות כללי של ארמאווייה בשיראל, אמר הבעלים של חברת התעופה, כי הוא מקווה להכפיל את טיסותיה לארץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
איירבס A319 של ארמאווייה. אין אפשרות לפעול
איירבס A319 של ארמאווייה. אין אפשרות לפעול. צילום וקיפדיה

ארמאווייה, חברת התעופה הארמנית ופשטה את הרגל, אתמול היא הפסיקה את כל טיסותיה, מוקדם מ-1 באפריל, כפי שפרסמה לפני שבוע. "כל טיסותיה מזווארטנוץ, כ-16 ק"מ מערבית לירוואן,שבה ממוקם נמל התעופה הבינלאומי ירוואן-זווארטנוץ, מושבתות", מסר גבורג אברהמיאן (Gevorg Abrahamian) דובר החברה.

"נוסעים שהתאספו בנמל התעופה והבינו כי ארמאווייה לא תפעל יותר מיהרו לעבר המשרד הראשי של החברה ודרשו הסברים", סיפר אברהמיאן.

"המצב כרגע הוא כזה שאין לנו כל אפשרות להמשיך לפעול. מסיבה זו הוחלט להפסיק את הטיסות ולהכריז על פשיטת רגל. החברה מביעה את תודתה לכל נוסעיה, שהיו איתנו במשך 12 שנים ומאחלת להצלחתם ", נאמר בהצהרה של חברת התעופה.

ארמאוויה נוסדה ב-1996 והחלה לטוס ב-2001 לרוסיה ולטורקיה. שנה אחר כך רכשה החברה הרוסית S7 איירליינס את רוב מניותיה ובשנת 2005 מכרה את מניותיה למשקיעים פרטיים. בשיא פעילותה היא הפעילה כ-11 מטוסים, ביניהם 5 מטוסי בואינג 737 מדגמים שונים ו-2 מטוסי איירבס A319 ו-A320.

חוזה עם אשת טורס

בסוף חודש פברואר 2012 חתמו מיכאל בגדסרוב, איל ההון הארמני והבעלים של חברת התעופה ארמאוויה ואפרים קרמר, מנכ"ל אשת טורס על הסכם מינוי אשת טורס לנציגת המכירות הבלעדית של חברה התעופה הארמנית בארץ. בטקס החתימה נכח מנכ"ל משרד התיירות נועז בר ניר. בטקס אמר בגדסרוב, כי "בשנה הבאה מספר הטיסות לארמניה שוב יכפיל את עצמו ויגיע ל-4 טיסות בשבוע". יעד זה לא הושג ואתמול הופסקו כל טיסות החברה, כולל שתי הטיסות השבועיות בין ישראל לירוואן.

מצב הנוסעים זהה למאלב ולספנאייר

מצב הנוסעים הישראלים שרכשו כרטיסי טיסה בחברת התעופה הארמנית , זהה למצב שבו היו הנוסעים, כאשר חברות מאלב וספנאייר קרסו ופשטו את הרגל. עדיין לא ברור מה יעלה בגורל רוכשי הכרטיסים של החברה, לגבי החזרי כספים, או ארגון טיסות חלופיות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן