Skip to content

תמיכה ושכרה: קרוליין קנדי תמונה כשגרירת ארה"ב ביפן

בשנת 2008 הודיעה קרוליין קנדי כי המועמד בפריימריז הדמוקרטיים, ברק אובמה, מזכיר לה את אביה. בשנת 2012 כבר כיהנה כאחת מראשי מטה הבחירות שלו. האם הנשיא יגמול לה עתה במינוי רם דרג?
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
קרוליין קנדי. ללא ניסיון, אבל עם גיבוי פוליטי חזק (מקור: ויקיפדיה)

קרוליין קנדי, עורכת דין, פעילה במפלגה הדמוקרטית ובתו של הנשיא המנוח ג'ון קנדי, מועמדת לכהן כשגרירת ארה"ב ביפן. הנשיא אובמה צפוי להגיש בקרוב את מועמדותה לאישור הסנאט. פרסומים על כך נפוצו באחרונה בוושינגטון. הבית הלבן לא אישר את הידיעה, אך גם לא עשה מאמץ להכחישה.

קנדי (55) הודיעה במהלך הפריימריז הדמוקרטיים ב-2008 על תמיכתה הפומבית באובמה. הודעת התמיכה הזו נחשבת כנקודת מפנה בקרב הקשה שניהל אז אובמה מול הילארי קלינטון. במשפחת קלינטון רתחו מזעם כשקראו ב"ניו יורק טיימס" טור שפרסמה קנדי תחת הכותרת "נשיא כמו אבי" ובו טענה כי שום נשיאמועמד לא הזכיר לה את אביה המנוח – או את האופן בו אנשים מעריכים את פועלו כנשיא – ואילו אובמה הוא הראשון שעושה זאת. מאז רווחו שמועות רבות בוושינגטון על האופן בו מבקש הנשיא לתגמל את קנדי על תמיכתה. אחת מאותן שמועות – השגרירה בטוקיו – עשויה להתברר בימים הנכונים כנכונה.

אם תתמנה לתפקיד, תמשיך בכך קרוליין קנדי מסורת ארוכה של שגרירים בעלי פרופיל ציבורי גבוה המכהנים בבירת יפן. כך, למשל, כיהן בתפקיד זה המועמד הדמוקרטי לנשיאות ב-1984, וולטר מונדייל, לאחר שמונה לתפקידו על ידי הנשיא קלינטון ב-1993. ואילו יורשו של קלינטון בבית הלבן, ג'ורג' וו. בוש, מינה לתפקיד זה את הסנאטור הרפובליקני מטנסי, הווארד בייקר. במציאות הנוכחית יש לתפקיד זה חשיבות רבה, במיוחד נוכח איומיה הגוברים של צפון קוריאה לפתוח במלחמה נגד ארצות הברית ונגד בעלות בריתה באזור. בשבועות האחרונים כבר נשמעו בוושינגטון קולות הקוראים למנות את קנדי לתפקיד אחר ולהפקיד על השגרירות בטוקיו דיפלומט מנוסה יותר ממנה. אלא שסיכוייה של קנדי גברו לאחרונה לאחר שכמזכיר המדינה מונה ג'ון קרי. קרי, גם הוא מועמד לנשיאות לשעבר, היה מקורב מאוד לדודה של קרוליין, הסנאטור המנוח אדוארד קנדי. 

אחת התמונות הזכורות ביותר בתודעה האמריקנית: קרוליין קנדי בת השש (בחליפה בהירה) אוחזת בידה של אמה, ג'קי, כשמשפחתו של הנשיא המנוח יורדת במדרגות הקפיטול בדרכה להלוויית הנשיא שנרצח (מקור: ויקיפדיה)

בבית הלבן סירבו להגיב על הדיווחים שבכוונת אובמה למנות את קנדי לתפקיד, אלא שגם נמנעו שם מפרסום הכחשה רשמית.

בניגוד לבנים אחרים של שבט קנדי, קרוליין נמנעה עד כה מהתמודדות על תפקידים ציבוריים. לאחר שהילארי קלינטון עזבה את הסנאט בעקבות מינויה כמזכירת המדינה, השתשעשה קנדי ברעיון להתמודד על המושב הפנוי, ואף דיברה על כך בגלוי. אלא שעד מהרה החלו להישמע טענות לפיהן אין לה כל תפקיד משמעותי ברזומה וכל שיש לה להציג אינו אלא ייחוסה המשפחתי. בעקבות זאת, החליטה קנדי שלא להתמודד על התפקיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן