Skip to content

באור עקיבא חגגו עם נתניהו – בבית אריה עם פלסטינים

השנה בחר ראש הממשלה להגיע לאור עקיבא לחגיגות המימונה, ובהתנחלות בית אריה התארחו בחגיגה פלסטינים מהכפר השכן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בני עדות צפון אפריקה חגגו אמש (שני), את חג המימונה המסורתי שנחוג כל מוצאי חג הפסח. המופלטה המסורתית, ושלל הממתקים קידמו את פני אורחים בברכת "תרבחו ותסעדו". השנה מן הסתם יהיו פחות פוליטיקאים  שידשדשו בשטח ויצטלמו עם מופלטה נוטפת דבש, אך אמש יצא ראש הממשלה בנימין נתניהו לאור עקיבא ושם הצטלם עם החוגגים. נתניהו רמז לגזרות הכלכליות שממשלתו עומדת להנחית על הציבור ואמר: "אנחנו עוברים תקופות קשות, אז מותר שיהיה רגע מתוק. מותר".

רגע מתוק לפני הגזרות. ראש הממשלה ורעייתו בארוע מימונה באור עקיבא

בהתנחלות בית אריה הסמוכה לקו הירוק, החליטו לקיים את חגיגת המימונה המסורתית בהשתתפות אורחים מהכפר הפלסטיני השכן, לובן. לדבריהם, יחסי השכנות בין תושבי בית אריה ללובן התהדקו בשנים האחרונות באופן משמעותי. כך למשל, מוזמנים תושבי בית אריה לחתונות המתקיימות בכפר, ותושבי הכפר מוזמנים לשמחות קהילתיות בבית אריה. הערב הגיעו עשרות מתושבי הכפר לובן לחגוג עם תושבי בית אריה את חגיגות המימונה כמיטב המסורת.

אבי נעים עם כמה שכנים מהכפר לובן (צילום: מור שעשוע)

ראש המועצה, אבי נעים, סיפר: "בבית אריה ממשיכים במסורת של שכנות טובה עם השכנים הפלסטינים מהכפרים השכנים, שהגיעו גם השנה לחגיגות המימונה ביישוב היהודי. אנו ההוכחה לדו-קיום תוך מימוש החזון הציוני וההתיישבות בארץ ישראל". שר הכלכלה והמסחר, נפתלי בנט השתתף בחגיגת המימונה המרכזית בעיר נתיבות עם חברי כנסת נוספים ממפלגת "הבית היהודי". בנט ניצל את המעמד ואמר: "אנחנו כאן לתמיד. לא נרכין ראש בפני אף אחד, לא בפני המצרים ולא בפני הטורקים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן