Skip to content

חאלד משעל נבחר בפעם הרביעית לראשות החמאס

לפי דיווחי כלי התקשורת הערבית, זכה מנהיג החמאס לרוב גדול בקרב מועצת השורא של החמאס. משעל אינו שולל את האופציה להתמודד בעתיד הקרוב על נשיאות הרשות הפלסטינית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מסתמן כי מנהיג החמאס, חאלד משעל, נבחר אמש (שני), לעמוד בראש תנועת החמאס. כך עולה מדיווחי התקשורת הערבית הבוקר. על פי הדיווחים משעל גורף רוב גדול בקרב מועצת השורא של החמאס, לעומת איסמעיל האנייה, ראש ממשל החמאס בעזה.

מתכוון להתמודד על נשיאות הרשות. משעל (צילום: מען)

פרשנים ערביים סוברים כי לאור התהפוכות בעולם הערבי מעדיפה מנהיגות החמאס את משעל, זאת בשל קשריו הרבים בעולם הערבי ובשל הפופולריות הרבה שלה הוא זוכה גם בגדה המערבית. בין האנייה ומשעל הופגנה קרבה אישית שהופגנה בחיבוק מצולם בין השניים בחגיגות החמאס לפני כחודשיים, אז הגיע משעל לעזה לחגיגות היווסדות תנועת החמאס.

משעל ייבחר בפעם הרביעית לעמוד בראש התנועה, על אף הצהרותיו שנה האחרונה, לפיהן הוא החליט שלא להתמודד פעם נוספת לראשות התנועה. בראיון שנתן ביום רביעי שעבר בכלי התקשורת אמר משעל כי הוא אינו שולל את האפשרות להתמודד על נשיאות התנועה לשחרור פלסטין (PLO), מול אבו מאזן. "בחמאס טרם התקבלה החלטה בנוגע לנשיאות", אמר משעל, והוסיף: "אם החמאס יחליט להתמודד על הנשיאות, זוהי זכותנו הטבעית, אך לא נלחם עבור כך". מומחים לענייני החמאס אמרו היום כי מדינות ערביות המקושרות עם משעל הפעילו לחץ כבד לבחירתו המחודשת של משעל לתפקיד. לדבריהם יכולותיו הפוליטיות של משעל יביאו להתחממות הקשרים ואיחוי האיבה והקרע בין החמאס לפת"ח.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן