Skip to content

פתיחה מאכזבת לרבעון החדש

המשקיעים בשוק המקומי ישובו לעבודה אחרי חופשת חג הפסח ויאלצו להתמודד עם הירידות בשווקים מעבר לים. בזירת המט"ח, צמד הדולר שקל צפוי לפתוח את יום המסחר ביציבות יחסית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרבעון השני של השנה נפתח בירידות שערים על רקע נתוני מקרו מאכזבים שהתפרסמו לפני פתיחת המסחר. באירופה לא התקיים מסחר לרגל החג. באסיה המדדים פתחו את הרבעון גם כן בירידות על רקע נתון מדד מנהלי הרכש של סקטור היצור בסין אשר רשם קריאה נמוכה מהצפי. מדד הניקיי בלט בשל צלילה של יותר משני אחוזים.

מדד מנהלי הרכש של סקטור היצור בארה"ב רשם קריאה מאכזבת של 51.3 לעומת 54.2 הנקודות שנרשמו בחודש הקודם. הנתון איכזב את האנליסטים אשר ציפו לקריאה של 54.2 נקודות.

הנתונים המאכזבים שהתפרסמו בסין ובארה"ב והמצב הנפיץ באירופה מעלים את מפלס הפחד ומגבירים את הסיכויים לכך שהשווקים יחוו תיקון משמעותי ברבעון החדש.

זירה מקומית

המשקיעים בשוק המקומי ישובו לעבודה היום אחרי חופשת חג הפסח וייאלצו להתמודד עם הירידות בשווקים מעבר לים. מדד ת"א 25 ימשיך לנוע מטה אל עבר אזור 1220 הנקודות. הסנטימנט השלילי בשווקים יקשה מאוד על המדד לפרוץ את אזור 1240 הנקודות.

בזירת המט"ח, צמד הדולר שקל צפוי לפתוח את יום המסחר ביציבות יחסית. המגמה הדובית עשויה להימשך כל עוד הצמד נסחר מתחת ל-3.65. חוסר הוודאות בשווקים לקראת פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב עשויים לשחק לטובת הדולר האמריקני. בנק ישראל ימשיך להשקיף ככל הנראה מהצד לקראת האפשרות להתערבות בשוק במטרה לבלום את התחזקותו של השקל.

הכותב הוא ראש מחלקת מחקר  TRADE

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן