Skip to content

יותר מ-6,000 הרוגים בסוריה בחודש האחרון

על פי הערכת ארגון זכויות האדם הסורי מספר הקרבנות גבוה פי שניים מהמספר הרשמי. בריטניה מעריכה שבעלות בריתו של הנשיא אסד, רוסיה ואיראן, הגבירו את רמת תמיכתן הצבאית והכספית, ומגבירה אף היא את תמיכתה במורדים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סוריה - הסוף לא נראה
סוריה - הסוף לא נראה

ארגון משמר זכויות האדם הסורי, פירסם כי בחודש מארס נהרגו יותר מ-6,000 איש במלחמת האזרחים בסוריה; כך מדווח ה-BBC. בקרבנות נמנו לפחות 291 נשים, 298 ילדים, 1,468 מורדים ועריקים מהצבא ו- 1,464 חיילי ממשל.

לדברי ארגון המשמר שמושבו בלונדון, והוא מתעד הפרות זכויות אדם בשני צדי המתרס באמצעות פעילים בתוך סוריה, מספר ההרוגים בעימות גבוה בהרבה מ-62,554 שהוא תיעד עד היום.

"אנו מעריכים שהמספר נע סביב 120 אלף בני אדם," אמר ראמי עבדלרחמן,  מנהל הארגון. "מקרי מוות אחרים קשים בהרבה לתיעוד אז איננו כוללים אותם עדיין במספר הרשמי".

מקורות בבריטניה מציינים שמראשית שנה זאת נהרגו בעימות יותר בני אדם מאשר בשנתו הראשונה כולה. אבל תנועת התקשורת הזרה וארגוני זכויות אדם במדינה מוגבלת מאוד, והדבר מקשה מאוד על אימות מספרי הנפגעים.

בעוד הלחימה נמשכת, ארצות הברית, צרפת ובריטניה מתקרבות לתמיכה גלויה במורדים בנשק ובאימונים. בריטניה מעריכה שבעלות בריתו של הנשיא אסד, רוסיה ואיראן, הגבירו את רמת תמיכתן הצבאית והכספית. האמונה שכתוצאה מכך ניכר יתרון לחיילי המשטר, במאבק גורמת לבריטניה ולצרפת ללחוץ על שותפותיהן לאיחוד האירופי להסיר את אמברגו הנשק מעל סוריה.

כדי להצדיק את שאיפתן להגביר את התמיכה במורדים טוענות בריטניה וצרפת שבכוונתן לשנות את תרבות הלחימה של ארגוני המורדים, כך שיהיו קשובים יותר לחוקי המלחמה ולזכויות האדם.

המאבק בסוריה ממשיך גם לגלוש ללבנון. אתמול (שני) תקפו חמושים אוטובוס במדינה, הִכו את נהגו וחטפו שמונה סורים עלאווים שנכנסו למדינה מסוריה. החמושים ביקשו כנראה להביא לשחרור גבר סוני, חוסיין אל-אחמד, שנחטף בידי כוחות המשטר.

[related-posts]

בשבוע שעבר ניזוק בדמשק בית כנסת אליהו הנביא בן 2,000 שנה. בית הכנסת נמצא בקו החזית של הלחימה בבירת סוריה ושני הצדיים מאשימים זה את זה בפגיעה באתר.

דמשק - בית הכנסת אליהו הנביא
דמשק - בית הכנסת אליהו הנביא
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן