Skip to content

שני אחים נפלו לבור עמוק במערת חזן ונפצעו

הילדים, בני 12 ו-14, נפלו לבור בעומק עשרה מטרים במערות חזן וסובלים מפגיעות רב-מערכתיות, שברים וחבלות בגופם. אחד הילדים הוטס במסוק לבית החולים הדסה עין כרם וחילוצו של השני הסתיים מאוחר יותר והוא פונה בניידת טיפול נמרץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במוקד מד"א לכיש התקבל היום (יום ג') בשעה 14:52 דיווח על שני ילדים שנפלו לבור שעומקו כעשרה מטרים, במערת חזן במושב אמציה בחבל לכיש. הילדים סובלים מפגיעות רב-מערכתיות, שברים וחבלות בגופם – האחד בגפיים והשני ספג גם מכת ראש. לוחמי כיבוי אש עסקו בחילוצם מהבור, ופרמדיקים של מד"א טיפלו בהם וייצבו את מצבם.

שני הילדים, האחים יהודה זאב ואליהו בראון, בני 11 ו-14, תושבי בית"ר עילית, נותרו בהכרה גם אחרי הנפילה, אך מצבם לא היה ברור בתחילה. רק לאחר שפרמדיקים של מד"א ירדו לבור ובעקבות החילוץ, התברר שהפגיעה בהם קשה והם סובלים משברים ומחבלות. הפרמדיקים מתחנות קריית גת ואשקלון הורדו לתחתית הבור בעזרת חבלים והעניקו לפצועים טיפול רפואי ראשוני.

כוחות ההצלה במקום הנפילה, נערכים לחילוץ (צילום: דוברות מחוז דרום במשטרהׂ
כוחות ההצלה במקום הנפילה, נערכים לחילוץ (צילום: דוברות מחוז דרום במשטרה)

אביהם של השניים, יוסף בראון, יצא הבוקר לטיול עם שלושת ילדיו ונכדו. "נכנסנו למערות עם פנסים והכול, ממש טיול אחרון לפני שנגמר החופש. שני הילדים שלי, אליהו ויהודה זאב המשיכו קדימה והם נפלו לבור. ישר רצנו אליהם, הזעקנו לפה את המשטרה. הם נורא פחדו ונפגעו. ניסינו לשמור עליהם שלא ייבהלו יותר ממה שקרה".

מפקד יחידת החילוץ ציין כי החילוץ היה קשה בגלל המיקום ועומק הבור. "הם נפלו במערה סבוכה עם מחילות, מגובה רב". אחד הילדים הוטס במצב קשה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם וחילוצו של השני הסתיים מאוחר יותר והוא פונה במצב בינוני בניידת טיפול נמרץ של מד"א.

מפקד משטרת קריית גת, סגן ניצב עופר שומר, סיפר כי "הילדים נפלו לתוך פיר בזמן שטיילו עם משפחתם. השוטרים סייעו בחילוץ ונתתי הוראה לסגור את האתר לצורך בדיקות, על מנת שנוכל לשמור על בטיחותם של אזרחים נוספים שיגיעו לכאן".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן