Skip to content

פישר רומז ללפיד: צריך לדבר גם על העניים

נגיד בנק ישראל: "מדברים היום הרבה על מעמד הביניים אך לא פחות חשוב, לדבר גם על העניים בחברה, וכיצד גם הם יכולים ליהנות מהצמיחה במשק"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הצמיחה יחסית טובה, האינפלציה נמוכה, אך ישנה בעיה בתקציב ובה צריכים לטפל לפני שתהיה גדולה מהרמה הנוכחית. המשק בתעסוקה מלאה, שיעור האבטלה הוא הנמוך ביותר זה 30 שנה, הגירעון הוא כתוצאה מגירעון מבני גבוה של הממשלה, כאשר יש גידול בהתחייבות להוצאות וצריך לטפל בזה. אני שמח לראות כי שר האוצר החדש לוקח בחשבון את בעיית הגרעון ומבין את עומקה.

"מדברים היום הרבה על מעמד הביניים אך לא פחות חשוב, לדבר גם על העניים בחברה, וכיצד גם הם יכולים ליהנות מהצמיחה במשק", אמר הבוקר נגיד בנק ישראל, בעת שהגיש לנשיא המדינה שמעון פרס את דוח בנק ישראל לשנת 2012.

"להשקיע בקרנות בחו"ל את תקבולי המס על ייצור הגז". הנגיד סטנלי פישר (צילום: ציפי מנשה)

הנשיא פרס השיב: "המשק הישראלי מצטיין בהתחשב בתנאים האובייקטיבים שלו. אחד התנאים האובייקטיבים הקשים הם כי כל הוצאות המשק הישראלי הן בהתאם לגודל המדינה, אך הנושא הביטחוני הוא אתגר כלכלי אשר בו לא גודל המדינה קובע אלא גודלם של האויבים".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה לנגיד ואמר בעת שקיבל את הדוח: "העבודה החשובה שלנו, במשותף, להקפיץ את כלכלת ישראל למרומי כלכלות המערב. אנחנו רואים מה קורה באירופה, וזה לא קרה פה כי ניהלנו באחריות את כלכלת ישראל בארבע השנים האחרונות. בזכות זה כלכלת ישראל מתמודדת טוב יותר מרוב מדינות המערב עם המשבר הכלכלי העולמי, ונמשיך לנהל את זה כך".

במסיבת עיתונאים שקיים לרגל פרסום הדוח אמר נגיד בנק ישראל כי אסור לאפשר לתקבולי המס מייצור הגז להיכנס מהר למשק, אלא לשים אותם בקרן שתשקיע בחו"ל. השקעות בחו"ל ימתנו בייסוף השקל, וישפיעו לטובה על התעשייה בישראל המתבססת על יצוא".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן