Skip to content

יעלון: לא מתערבים בסוריה כל עוד זה לא פוגע באינטרסים שלנו

שר הביטחון החדש ערך היום סיור ברמת הגולן יחד עם הרמטכ"ל וקצינים נוספים. יעלון אמר כי ישראל לא תאפשר ירי לעברה: "בין אם זה מכוון או לא מכוון לעבר שטחנו, אנחנו מגיבים כדי לשתק את מקורות הירי, כפי שקרה בשבוע שעבר". פצצות מרגמה נורו אחר הצהריים הן מרצועת עזה והן בגבול סוריה ואש נורתה הערב […]
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, סייר הבוקר (שלישי) במוצבים בגזרת רמת הגולן, שם קיבל סקירות ועדכונים מהרמטכ"ל, בני גנץ, מפקד פיקוד הצפון, אלוף יאיר גולן, מפקדי האוגדות, תא"ל תמיר היימן ותא"ל הרצי הלוי וקציני הפיקוד. כך נמסר היום מלשכת השר. הסיור, שתחילתו הייתה תחת איפול תקשורתי, נערך כדי ששר הביטחון החדש ילמד מקרוב על הנעשה לאורך הגבול.

הערב נורתה אש מנשק קל לעבר סיור של צה"ל בתל חזקה ברמת הגולן. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. לפני כן התפוצצה פצצת מרגמה לד גבול ישראל-סוריה, בצדו הישראלי של הגבול. עתה נבדק האם מדובר בירי תועה משטח סוריה.

שר הביטחון והרמטכ"ל בביקור בפיקוד צפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
שר הביטחון והרמטכ"ל בסיור לימודים בפיקוד צפון (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

בהקשר ללחימה בסוריה אמר השר: "אנחנו לא מתערבים כל עוד זה לא פוגע באינטרסים שלנו. כשזה פוגע באינטרסים שלנו, בין אם זה ירי או גראדים מעבר לגבול, בין אם זה מכוון או לא מכוון לעבר שטחנו, אנחנו מגיבים כדי לשתק את מקורות הירי, כפי שקרה בשבוע שעבר".

מל"ט ישראלי בשמי סוריה, כפי שצולם לטלוויזיה הסורית
מל"ט ישראלי בשמי סוריה, כפי שצולם לטלוויזיה הסורית

בהקשר לכך פרסמו היום כלי תקשורת בסוריה ובלבנון צילומי מל"ט בשמי סוריה, תחת הכותרת: אלו כלי טיס ישראליים שחודרים בשבועות האחרונים למרחב האווירי הסורי.

כוח אונדו"ף, הפועל בשטח הסורי, ציין בדו"ח שהגיש לפני כשבוע לאו"ם,  שחיילי צה"ל זוהו לפני זמן מה מסיירים בשטח סוריה בקרבת הגבול הישראלי.  הדו"ח ציין כי כלי טיס ישראליים מפירים את הסכמי שביתת הנשק עם סוריה וחודרים למרחב האווירי הסורי.

יעלון: "אינטרס אחר כמובן זה שלא יזלוג נשק שעלול לאיים עלינו בעתיד לארגונים בלתי אחראיים, מחיזבאללה בלבנון דרך ארגוני טרור שפעילים פה בסוריה, וגם כנגד זה פעלנו ואנחנו נפעל כדי לא לאפשר זליגת אמצעים שכאלה אל גורמים בלתי אחראיים. כפי שאתם רואים, רמת הגולן שקטה. צה"ל פועל כאן כדי שתמשיך להיות שקטה, כדי שהאזרחים יוכלו להמשיך לחיות ולפתח, ושמטיילים, כפי שהיו כאן בחג האחרון בפסח, ואני מקווה שיהיו גם בשבועות הקרובים באביב או בקיץ, יבואו לטייל כאן בהמוניהם וליהנות מהנופים היפים כאן ברמת הגולן.

"כך כאן וכך בגבול הלבנון, וגם שם צה"ל פועל כדי שיהיה שקט וכדי לאפשר לתושבים לחיות כמו שצריך ולאזרחים לטייל וליהנות מנופי הגליל", אמר השר.

נהנה המנוף? יעלון צופה לעבר סוריה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
נהנה מהנוף? יעלון צופה לעבר סוריה (צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)

פצצות מרגמה נורו היום אחר הצהריים גם בדרום. צה"ל זיהה היום, סמוך לארבע אחר הצהריים, ירי של שתי פצצות מרגמה ממרכז רצועת עזה לכיוון כיסופים. כוחות הצבא שערכו סריקות באזור מצאו נפל של פצצה אחת בשטח פתוח במועצה אזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא דווח על נזק לרכוש.

לפי החשד, הפצצה השנייה נפלה בתוך שטחי הרצועה. הערכות גורמי ביטחון הן כי הירי בוצע לישראל בעקבות מותו היום של האסיר הביטחוני, מיסרה אבו חמדיה, בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן