Skip to content

10 עובדות שאולי לא ידעתם על ברברה סטרייסנד

ב-20 ביוני תופיע הכוכבת לראשונה בישראל מול 16 אלף צופים באיצטדיון בלומפילד ביפו. כמעט כל הכרטיסים נחטפו ביום הראשון. למה היא פוחדת להופיע? מתי הרוויחה 14,694,750 דולר במופע אחד? על מה היא מתחרטת? ומה היא חושבת על אהבה? קבלו את מלכת האם של הוליווד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
הופעות יוקרתיות ויקרות. סטרייסנד. צילום: Kevin Winter, Getty Images

ברברה סטרייסנד, המלכה האם של הוליווד המזמרת והנציגה היהודייה הבכירה בהוליווד, תגיע לראשונה לישראל להופעה הכוללת את מיטב שיריה, ב-20 ביוני, באיצטדיון בלומפילד, בליווי 60 נגנים. מכירת הכרטיסים החלה ביום שישי, 29.3.13, בשעות הבוקר, ועד הערב של אותו היום, בסיום ההתנפלות של הקהל, נותרו כרטיסים בודדים בלבד לרכישה. לאור הביקוש הרב מתוכנן לסטרייסנד מופע נוסף.

סטרייסנד ביקרה בישראל מספר פעמים, אך עד היום לא הופיעה בפני הקהל הישראלי. ההופעה בישראל היא חלק מסיבוב הופעות באירופה ויומיים לפני ההופעה בבלומפילד היא תופיע בבנייני האומה בירושלים בוועידת הנשיא, שתחגוג יומולדת 90 לנשיא המדינה שמעון פרס.

ב-20 ביוני, 16 אלף ישראלים ברי מזל, ייסחפו בקסם הסטרייסנדי שכבש את עולם הבידור האמריקני. סטרייסנד, כיום בת 71, מחזיקה ברפרטואר עשיר מאין כמותו בתעשיית הבידור בכלל, כולל תיאטרון וקולנוע. מתחילת הקריירה שלה בשנות ה-60, חשפה סטרייסנד את העולם לתרבות היהודית, והכירה למיליוני צופים דמויות אייקוניות דוגמת ינטל ופאני ברייס. היא שחקנית, במאית, זמרת, יוצרת ואייקון תרבות, שמצליחה להשאר רלוונטית כבר למעלה מחמישה עשורים. אז רגע לפני שהיא נוחתת בארץ הקודש, הנה עשר עובדות שאולי לא ידעתם:

"יש לי יופי מסוג אחר". סטרייסנד בת ב-71. צילום: Jason Merritt, Getty Images

1. היא אחת הנשים היחידות שזכו בכל חמשת הפרסים העיקריים בתעשיית הבידור האמריקנית: אוסקר (על תפקידה ב"מצחיקונת"/ 1968), גראמי (על האלבום The Barbra Streisand Album/1963), אמי (על הספיישל הטלוויזיוני My Name Is Barbra/ 1965), טוני (פרס מיוחד על תפקידיה הרבים בתיאטרון/ 1970) וגלובוס הזהב (על בימוי הסרט "ינטל"/1963). היא השחקנית הראשונה והיחידה שזכתה באוסקר גם על משחק וגם על כתיבת שיר.

2. סטרייסנד היא תומכת נלהבת בישראל ובצה"ל, ובדצמבר של שנת 2011 הופיעה בערב התרמה עבור חיילי צה"ל שאירגן ארגון ידידי צה"ל בארצות-הברית (FIDF). בערב זה הותרמו 12 מיליון דולר. עוד היא ידועה בהשקפותיה הליברליות, ונחשבת פעילה חברתית בנושאי זכויות אדם.

3. את האלבום הראשון שלה הוציאה בשנת 1963, והוא נקרא: The Barbra Streisand Album. האלבום הטרי ביותר שהוציאה, בשנת 2012, נקרא Release Me. בין שני אלה, הוציאה סטרייסנד לא פחות מ-39 אלבומים.

4. כחלק מהיותה אייקון תרבותי, זכתה סטרייסנד לשלל חיקויים ואיזכורים בתרבות הפופולרית. כך למשל, שמה של סטרייסנד מוזכר מספר פעמים בסדרה המצליחה Glee, כמושא הערצתה של הדמות רייצ'ל בארי, וכן בוצעו בסדרה שירים רבים שלה. עוד נראית דמותה בסדרה "סאות' פארק", שם הוצגה כמפלצת שמאיימת להשמיד את העולם.

5. באופן מפתיע סטרייסנד לא מרבה להופיע בעשורים האחרונים. הסיבה לכך הוא פוביה שיש לה מהופעה חיה. בסוף שנות ה-80 הפסיקה להופיע, וחזרה רק בליל הסילבסטר של שנת 1999, שם הופיעה בהופעה מיוחדת. מאז חזרה להגיח מפעם לפעם בהופעות ענק בודדות מול אולמות מלאים. העובדה הזו הופכת את ההופעות שלה ליוקרתיות וגם ליקרות, כאשר כרטיסים יכולים להגיע לעלות של אלפי דולרים. גם בישראל, נמכרים הכרטיסים במחיר התחלתי של 400 שקל, ומגיעים עד ללמעלה מ-3000 שקל לכרטיס.

6. סימן ההיכר של סטרייסנד הוא האף היהודי-ברוקלינאי שלה, והיא מרבה לצחוק עליו ועל המראה שלה כ"יופי מסוג אחר". היא ידועה בהומור העצמי שלה, אותו היא מרבה להציג בראיונות, וגם בתפקידים הקולנועיים שלה. בכלל, היא ידועה באופטימיות הרבה שלה, ובקריאות שלה "לטפח את רגש האהבה אחד כלפי השני".

7. סטרייסנד הוכתרה כזמרת המוכרת ביותר של המאה ה-20. במאה הזו סטרייסנד מכרה למעלה מ-68 מיליון עותקים של האלבומים שלה, לרבות 47 תארי "אלבום הזהב", 28 תארי "אלבום פלטיניום" ו-13 תארי "מולטי-פלטיניום". מעבר לכך, סטרייסנד היא הזמרת היחידה שהגיעה למקום הראשון במצעד המוזיקה האמריקני, "בילבורד", בחמישה עשורים (60-70-80-90-2000).

8. בין השנים 1963-1971 היתה נשואה לשחקן אליוט גולד, ולהם ילד משותף – השחקן ג'ייסון גולד. בשנת 1998, נישאה לשחקן ג'יימס ברולין. גם גולד וגם ברולין שיחקו יחד בסרט  Capricorn One, מ-1977. את גולד היא הכירה בשנות ה-60, כאשר חלקה איתו דירה קטנה ומוזנחת במנהטן, בתקופה בה נאבקה להצליח כשחקנית.

9. סטרייסנד נחשבת למי שהרוויחה את הסכום הרב ביותר במופע יחיד של זמר/זמרת. זה היה ב-31 בדצמבר, 1999, ב-MGM Grand Garden Arena. במופע הזה, שלשלה סטרייסנד לכיסה לא פחות מ-14,694,750 דולרים.

10. נכון שהקריירה שלה נסקה לשחקים, והיא זכתה להצלחה   רבה בכל המובנים, אבל כמו כוכבים גדולים רבים, גם סטרייסנד יכולה לרשום לעצמה כמה "פספוסים": בשנת 1971 סירבה לתפקיד של ברי דניאלס בסרט Klute, שבסופו של דבר זיכה את ג'יין פונדה באוסקר; בשנת 1996 סירבה לתפקיד של אווה פרון ב"אוויטה", שהפך לסרט מצליח בכיכובה של מדונה; בשנת 1972 סירבה לתפקיד סאלי בולס ב"קברט", כי רצתה להתרחק מעולם מחזות הזמר. התפקיד הפך את לייזה מינלי לאחת ממלכות המיוזיקלס בכל הזמנים. בשנת 2012 נשאלה בראיון האם יש לה חרטות בהסתכלות אחורה על הקריירה שלה. ומה השיבה הכוכבת? "הייתי רוצה לשחק ביותר סרטים".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן