Skip to content

רקטות הבוקר לעבר הדרום. צה"ל תקף הלילה ברצועה

לראשונה מאז מבצע עמוד ענן, כלי טיס ישראליים תקפו שתי מטרות ברצועה. לא נגרם נזק רב ולא נרשמו נפגעים. התגובה הבוקר לא איחרה להגיע. ישראל התרתה בחמאס שלא תסבול חזרה לימי הטפטופים. עוד הוחלט לא לאפשר לדייגי עזה לדוג בטווח של שישה ק"מ מהחוף ולהותירו על שלושה ק"מ בלבד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שוב הסלמה –  שתי רקטות התפוצצו הבוקר (רביעי) בדרום,  בעת שהתלמידים עשו את דרכם לבתי הספר והגנים לאחר חופשה הפסח. קודם לנפילות, סמוך ל-07:30,  נשמעה אזעקת צבע אדום. מדיווחים ראשונים של צה"ל עולה כי עולה כי זוהו  שתי רקטות שנורו מצפון הרצועה לכיוון המועצה האזורית שער הנגב. רקטה אחת התפוצצה סמוך לבית העלמין של אחד הקיבוצים בשער הנגב. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

למרות שתושבי המקום מתורגלים באזעקות, הפעם, לאחר תקופת שקט ארוכה, הפיצוצים הרעידו את הלבבות. רינה מור יוסף, תושבת העיר: "הפעם הופתענו על באמת. שמרתי על הנכד שלי אחיעם וממש ברגע שהלכנו לתפוס מחסה עם השמע האזעקה הרעידו שני פיצוצים את כל הבית. פעם היינו יוצאים החוצה לבדוק אבל היום אנחנו פוחדים לצאת בגלל כיפת הברזל. בפעם האחרונה כיפת ברזל הפילה רסיס שנפל על הפרגולה של שכן שלי. מאז אנחנו לא יוצאים, מפחדים. לצערי הרב, החיים שלנו הם בכיס של החמאס והטפטוף של הרקטות יתגבר כמו בכול פעם. לא יעזור עמוד ענן ושום דבר". 

אמש לאחר ירי הפצמ"רים לעבר ישראל, אמר שר הביטחון משה יעלון, כי "ישראל רואה בחמאס אחראי לכל מה שנורה מהרצועה. לא נאפשר שגרה של טפטופי ירי לעבר אזרחינו וכוחותינו".

בוקר ידוע מראש בדרום. פגיעת רקטה (צילום: משטרת ישראל)
בוקר ידוע מראש בדרום. זירת הנפילה של אחת הרקטות הבוקר (צילום: משטרת ישראל)

הלילה, לראשונה מאז מבצע עמוד ענן, תקף חיל האוויר שתי מטרות ברצועת עזה, אחת במזרח העיר והשנייה בבית להיא בצפון הרצועה. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו אמש (יום ג') כי חיל האוויר תקף סמוך לחצות שתי מטרות ברצועת עזה, אחת במזרח העיר עזה והשנייה בבית להייא שבצפון הרצועה. לפי הדיווח, ישראל הפציצה מפעל מרצפות ושטח חקלאי. בצה"ל אישרו שכלי טיס של חיל האוויר ביצעו תקיפה של שני יעדי טרור בצפון רצועת עזה.

גורמים פלסטיניים דיווחו כי לא ידוע על נפגעים בתקיפות צה"ל. כמו כן דווח כי כל המטרות הביטחוניות והמתקנים הצבאיים של החמאס ברצועת עזה פונו מחשש לפגיעה. אמש, לפני התקיפה, החליט הדרג המדיני להמשיך בענישה של הפלסטינים ולא לאפשר לדייגי עזה לדוג בטווח של שישה ק"מ מהחוף ולהותירו על שלושה ק"מ בלבד, כפי שהיה לפני מבצע עמוד ענן. בעקבות ההבנות עם החמאס הורחב טווח הדיג לאחר המבצע וצומצם שוב לאחר הירי הקודם לעבר הדרום.

עוד נודע, כי לפני התקיפה העבירו גורמים ישראלים לחמאס מסרים חריפים דרך מצרים, המתווכת גם בימים אלה בין הצדדים באמצעות מפגשים בקהיר עם בכירים בצה"ל. במסרים הוזהר החמאס מפני המשך הירי לעבר ישראל. בישראל מעריכים כי הירי מעזה בוצע בתגובה על מותו של האסיר הפלסטיני מחמאס אתמול בבוקר בכלא הישראלי. מותו של האסיר, שהיה מעורב בניסיון פיגוע בבית קפה בירושלים לפני יותר מעשור, הצית מהומות מצד אסירים ביטחוניים.

מצה"ל נמסר: "כלי טיס של חיל-האוויר תקף במהלך הלילה (רביעי) שני יעדי טרור בצפון רצועת עזה, זאת בתגובה לירי תלול המסלול לעבר שטח מדינת ישראל. זוהו פגיעות מדויקות במטרות. כל מטוסינו שבו בשלום לבסיסם. יצויין כי הירי שבוצע אתמול הינו הירי תלול המסלול השלישי לעבר שטח מדינת ישראל מאז סיום מבצע עמוד ענן. צה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל ובחיילי צה"ל וכי אין בכוונת צה"ל לאפשר חזרה למציאות אשר קדמה למבצע עמוד ענן. צה"ל רואה בחומרה את ניסיונות הירי לעבר שטח מדינת ישראל ואת ארגון הטרור חמא"ס כאחראי לכך". 

בצפון ירה כוח טנקים לעבר עמדת צבא סוריה שממנה נורתה ככל הנראה אש לעבר ישראל והשמידה. לגבי כך אמר שר הביטחון: "ברמת הגולן המדיניות שלנו היא שאין לנו כל כוונה לעבור לסדר היום על ירי מסוריה לעבר שטח ישראל, בין אם במקרה או שלא במקרה, ונגיב על כך ביד תקיפה".

דובר צה"ל, תא"ל יואב (פולי) מרדכי, התייחס הבוקר לתקיפות חיל האוויר אמש ברצועת עזה. תא"ל מרדכי ציין כי אתמול נרשם "ירי פצצות מרגמה מעזה, שחלקם נפלו בתוך השטח הפלסטיני". הדובר הדגיש כי "לא תתקבל שום חזרה למצב שלפני מבצע עמוד ענן. החמאס מבין שיש כללים חדשים וחמשת החודשים האחרונים הם השקטים ביותר מאז ההתנתקות. המטרה היא לשמור על השקט בדרום הארץ".

כמו כן, התייחס הדובר לגבול רמת הגולן והסביר כי "אתמול, אחרי שקט במהלך החג, בוצע ירי של פצמ"ר ומקלעים על סיור שנע על גדר המערכת. בתגובה צה"ל פגע בירי טנק מדויק לעבר מבנה בכפר ביר אל-עג'ם ופגע בחוליית המקלע שביצעה את הירי לעבר הסיור". הדובר הדגיש כי "למרות הירי, אנחנו לא חושבים שיש שינוי משמעותי בגזרה. אין לנו צד במה שקורה שם, אבל עלינו לראות שלא נפגעים אינטרסים שלנו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן