Skip to content

מתן עדיפות להטסת כחול-לבן של עובדי מדינה

גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית מציע במכתב לחשבת כללית במשרד האוצר להקים וועדה בין משרדית שתיתן עדיפות להטסת עובדי מדינה בתפקיד בחברות תעופה ישראליות, כהשלמה לחתימה על הסכם השמים הפתוחים, שיקל על החברות הישראליות להתמודד באתגר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
מטוס בואינג 777 של אל על. הטסת עובדי מדינה בתפקיד, תקל עליה ועל ארקיע וישראייר להתמודד בתחרות
מטוס בואינג 777 של אל על. הטסת עובדי מדינה בתפקיד, תקל עליה ועל ארקיע וישראייר להתמודד בתחרות

גיורא רום, מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א) פנה לאחרונה למשרד האוצר בהצעה להקים צוות בין משרדי על מנת שיבחן אפשרות מתן עדיפות להטסת עובדי מדינה בנסיעות בתפקיד בחברות תעופה ישראליות. לדבריו, ישראל ניצבת היום בפני החלטה על חתימה על הסכם שמים פתוחים והחלטה זו תסייע לחברות הישראליות להתמודד עם האתגר התחרותי המוגבר.

במכתב למיכל אסתר עבאדי-בויאנג'ו החשבת הכללית במשרד האוצר הסביר רום, כי "מדיניות התעופה של ממשלת ישראל, באמצעות רשות התעופה האזרחית ומשרד התחבורה היא לעודד תחרות בין חברות התעופה הישראלית לאלו הבינלאומיות. מדיניותה זו נובעת מראיית יתרונות התחרות ותרומתה למשק הישראלי. יחד עם זאת, התחרות הבינלאומית עמה מתמודדות החברות הישראליות מציבה בפניהן אתגרים לא קלים. אל אתגרים אלו מצטרפים גם נתונים אובייקטיביים, אשר נובעים ממיקומה הגיאוגרפי של ישראל ודרישות לעמוד בהסדרי אבטחה וביטחון, אשר אף הם מקשים על יכולת התחרות של החברות הישראליות".

לקראת חתימה על הסכם השמים הפתוחים

"בימים אלו אנו ניצבים בפני החלטה על חתימה על הסכם שמים פתוחים עם האיחוד האירופי. הסכם זה מהווה נדבך משמעותי נוסף בהליך הליברליזציה המבוקרת במדיניות התעופה של מדינת ישראל. כצעד משלים למדיניות זו, אני סבור כי יש לבחון האם וכיצד ניתן לנקוט בצעדים שמטרתם לסייע לחברות התעופה הישראליות להתמודד עם האתגר התחרותי המוגבר העומד בפניהם" ציין רום.

דומה לתוכנית- fly America בארה"ב

"משכך, אני מציע להקים צוות עבודה משותף לגורמי משרד האוצר לרת"א וכל גורם ממשלתי רלוונטי
אחר אשר יבחן את ההיתכנות הכלכלית והמשפטית של מתן עדיפות לחברות תעופה ישראליות בהטסת נציגי המדינה לחו"ל בדומה לתוכנית- fly America הנהוגה בארה"ב. עבודת הצוות תתבסס על נתונים אובייקטיביים ותיקח בחשבון היבטים כלכליים, משפטיים, מגמות בתחום התעופה האזרחית ומדיניות הנהוגה בארצות אחרות", הסביר רום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן