Skip to content

ראש הממשלה: אם השקט בדרום יופר, נגיב בעוצמה

נתניהו אמר את הדברים בפגישה עם שר החוץ של נורווגיה. השניים דנו בהתחמשות של איראן וראש הממשלה הסביר כי הנושאים האחרים במזה"ת עומדים בצלה של הבעיה האיראנית. שר החוץ איידה: "אנו מודאגים מחוסר שיתוף הפעולה לו אנו זוכים, מכך שאנו רשאים לבקר באתרים חסרי חשיבות אך לא באלה שאנו מעוניינים לבקר בהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם שר החוץ של נורווגיה אספן איידה. בפגישתו התייחס ראש הממשלה נתניהו לאירועים בדרום ואמר: "אם השקט יופר, נגיב בעוצמה. ביטחון אזרחי ישראל נמצא בראש מעייניי ונדע להגן על ביטחון אזרחינו".

נתניהו נפגש היום עם שר החוץ של נורווגיה אספן איידה (צילום: לע"מ)
נתניהו נפגש היום עם שר החוץ של נורווגיה אספן איידה (צילום: לע"מ)

בפתח הפגישה אמר ראש הממשלה נתניהו: "אני חושב שמודל שבו מדינה מקיימת דיונים ובמקביל מפתחת נשק גרעיני ומאיימת להשתמש בו, אסור למודל זה להתקיים באיראן. ישנם נושאים חשובים רבים במזה"ת, כמו למשל ניסיונותינו להשיג שלום עם הפלסטינים ונושאים אזוריים אחרים, אך כולם יישארו בצל אם איראן תאמין שיש לה זכות לפתח נשק גרעיני ותמשיך לעשות זאת, ומטרתנו העיקרית היא למנוע זאת".

שר החוץ איידה אמר: "אנחנו יושבים במועצת סבא"א ולאחרונה נפגשתי עם המזכ"ל אמאנו. אנו מודאגים מחוסר שיתוף הפעולה לו אנו זוכים, מכך שאנו רשאים לבקר באתרים חסרי חשיבות אך לא באלה שאנו מעוניינים לבקר בהם, וזהו נושא שאנו מגבירים את העיסוק בו".

גם שר הכלכלה וחבר הקבינט הבטחוני, נפתלי בנט, נפגש היום בערב עם שר החוץ הנורווגי אספן איידה. הפגישה, שהתקיימה בצל האירועים בדרום, נמשכה כשעה ועסקה ביחסי החוץ והביטחון בין שתי המדינות. בנט הציג לשר החוץ הנורווגי גישות חדשות על אופן ניהול הסכסוך במזרח התיכון והציע לשר החוץ הנורווגי לשקול שוב את עמדותיה של נורווגיה בסוגיות אלו לנוכח ההתפתחויות האזוריות.

לדברי בנט: "אלפי הטילים שנפלו על ישראל מרצועת עזה ריסקו את שארית האמון של הציבור הישראלי במסירת שטחים תמורת שלום. כעת אנחנו נצטרך להגן על עצמנו בעצמנו, מגיע לילדים בישראל לחזור מחופשת החג בלי לפחד שטיל ייפול להם על הכיתה". 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן