Skip to content

1,200 מתנדבים מעבירים הדרכות בטיחות בדרכים בגני ילדים

גמלאים, מתנדבי עמותת אור ירוק, מגיעים מדי שבוע לגנים ברחבי הארץ ומדריכים כ-40 אלף ילדים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עמותת "אור ירוק" מפעילה יותר מ-1,200 מתנדבים, המגיעים לגני הילדים הפרוסים על פני כ-70 יישובים ברחבי הארץ. רונית ארביב, מנהלת התכנית באור ירוק, מציינת כי המתנדבים מהווים עבור הילדים מודל לחיקוי והערכה.

התכנית המיוחדת, הנקראת "זה"ב בגן" (זהירות בדרכים בגן), מופעלת על ידי עמותת אור ירוק והחברה למתנ"סים – תנועת של"מ, בשיתוף משרד החינוך. במסגרת התכנית, מבצעים המתנדבים הגמלאים כרבע מליון שעות הדרכה בשנה על מנת להסביר לילדי הגנים על נושא הזהירות בדרכים. המתנדבים מגיעים לגנים מכל הסוגים: ממלכתיים, ממלכתיים דתיים, גנים מהמגזר החרדי וגנים לחינוך מיוחד, כדי להעניק הדרכה שבועית בנושא.

הדרכת זה"ב בגן (מתוך הסרטון של אור ירוק)
הדרכת זה"ב בגן (מתוך הסרטון של אור ירוק)

המתנדבים מגיעים לגן חמושים בווסט זוהר ובבובת ללה, בעזרתה הם ממחישים לילדים את הסכנות שבדרכים ומזכירים להם את כללי הזהירות בדרכים. הפעילות מתבצעת באמצעות כרטיסיות, שירים, משחקים, דפי עבודה וצביעה. המסרים שאותם מביאים המתנדבים בעקביות ובדרך חווייתית, מסייעים להטמעה של דרכי התנהגות בדרכים. בנוסף, הילדים משמשים כ"שגרירים" לנושא ומעבירים את המסרים להורים ולשאר בני המשפחה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת "אור ירוק": "על המדינה לדאוג להטמעת החינוך לבטיחות בדרכים כבר בגיל הגן. ילדי הגן של היום הם הנהגים של המחר. במבט לעתיד, הדרכה נכונה בגיל צעיר יכולה להוריד את מספר תאונות הדרכים ואף להציל חיים".

מנהלת הפרויקט בעמותת אור ירוק, רונית רביב, מציינת כי מדובר במפגש משמעותי בין המתנדבים, ילדי הגן, צוות הגן, ההורים והקהילה: "החיבור בין הגמלאים לבין הילדים יוצר שילוב מרתק וחשוב גם לילדים וגם למבוגרים. המתנדבים מהווים דמויות משמעותיות עבור הילדים, ומשמשים עבורם מודל לחיקוי והערכה. תוצאות התכנית מדהימות ואנו כל הזמן מקבלים דיווחים מהורים, כי בעקבותיה משפחות שלמות עברו שינויים בנושאים הקשורים לבטיחות בדרכים, כמו חגירת חגורות בטיחות, חציית כביש באופן בטוח, מהירות מופרזת ועוד".

להתנדבות בפעילות זה"ב בגן יש לפנות לרונית רביב [email protected] או בטלפון: 09-7776173.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן