Skip to content

שני צעירים פלסטינים נהרגו מאש חיילי הגדוד החרדי

הפלסטינים התגנבו לעמדת הכוח והשליכו בקבוקי תבערה. הכוח פתח באש והרג צעיר בן 17. גופתו של צעיר נוסף נמצאה הבוקר ליד טול-כרם. צה"ל פתח בחקירה בהוראת מפקד האוגדה. הלילה נורתה פצצת מרגמה נוספת לעבר יישובי מועצת אשכול. בצה"ל וכוחות הביטחון דרוכים לקראת הלוויתו של אבו חמדיה בחברון. היום שביתה כללית בשטחים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוננות מוגברת בשטחי הגדה. כוח צה"ל של הגדוד החרדי "נצח יהודה" ירה והרג אמש (רביעי) שני צעירים פלסטינים, שזרקו בקבוקי תבערה לעבר עמדת בידוק צה"לית ליד טול-כרם. העמדה סמוכה להתנחלות עינב בצפון השומרון. ההרוגים הם עאמר נסאר בן 17 מהכפר ענבתא ונאג'י בילביסי בן 18 גם הוא מענבתא שגופתו נמצאה הבוקר (חמישי). פלסטיני נוסף נפצע קל מהירי ומקורות פלסטינים דיווחו כי הפצוע הגיע לקבלת טיפול בבית החולים בטול כרם כשהוא פצוע בידו.

העמדה שהותקפה ליד התנחלות עינב (צילום: סוכנות מען)
העמדה שהותקפה ליד התנחלות עינב (צילום: סוכנות מען)

במקביל לכך, כוח נוסף של צה"ל פתח במרדף אחרי כמה פלסטינים שהיו מעורבים ככל הנראה בתקרית, ואשר נמלטו לכיוון הכפר ענבתא. מפקד אוגדת איו"ש, תת-אלוף חגי מרדכי, הורה על פתיחת חקירה בעניין. מתחקיר ראשוני עולה כי הפלסטינים הצליחו להתגנב לעבר עמדת צה"ל ואז הטילו את בקבוקי התבערה.

יצוין כי על פי הוראות הפתיחה באש הצה"ליות – יש לפתוח בירי על מנת להרוג, רק אם משליכי בקבוקי תבערה מזוהים באופן ודאי  וכאשר הם מהווים איום ממשי על חיי הכוח המותקף.  בצה"ל גם בודקים כיצד הצליחו השלושה להתקרב לעמדה בלי שזוהו קודם לכן. כמו כן ייבדק אם אפשר היה לסיים את התקרית הזו בלי לירות על מנת להרוג.

צבע אדום ופצמ"ר בדרום

הלילה (חמישי) סמוך לשעה 02:00 אחר חצות נורתה פצצת מרגמה מצפון רצועת עזה לעבר ישובים במועצה האזורית אשכול בדרום.  קודם לירי נשמעה אזעקת "צבע אדום" באחד היישובים במועצה. לא דווח על נפגעים או על נזק.

אמש טענו בצה"ל, כי סבב הירי שהחל שלשום בירי שלושה פצמ"רים ונמשך אתמול בירי שתי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה ושדרות, הסתיים ככל הנראה. מצרים, שבתיווכה נערכו השיחות על הסכמי הפסקת האש  בין ישראל לחמאס לאחר מבצע עמוד ענן, העבירה לישראל מסר כי שלטון החמאס בעזה מבקש לסיים את פרץ האלימות הנוכחי.

הבוקר יצאו תלמידי בתי הספר וגני  הילדים למוסדות החינוך כרגיל. אתמול נטל ארגון סלפי קיצוני, הפועל מסיני ומעזה, את האחריות לירי הפצמ"רים והרקטות לעבר ישראל ומסר כי הירי בוצע עקב מותו של האסיר הביטחוני, מייסרה אבו חמדיה, איש החמאס. חמדיה מת בבית החולים סורוקה כתוצאה ממחלת הסרטן, אתמול בוצעה נתיחה שלאחר המוות ובסופה נמסרה הגופה לידי הפלסטינים.

(צילום: דובר צה"ל)
(צילום: דובר צה"ל)

כיפת ברזל ליד אילת

בהמשך להערכות המצב של צה"ל על האיום מדרום, הוצבה אתמול סוללת כיפת ברזל באילת מחשש לירי רקטות מתוך שטח סיני לעבר העיר הדרומית. בצפון המדינה הוצבו שתי מערכות של כיפות ברזל, נוכח התגברות האיום לירי מהצד הסורי לעבר ישראל. אתמול נחנכה רשמית הסוללה החמישית של מערכת ”כיפת ברזל“. הסוללה, שנועדה להיות מופעלת על ידי כוחות מילואים, הפכה בכך לסוללה סדירה, לאחר שהוקמה באופן מזורז במהלך מבצע ”עמוד ענן“ וסייעה ביירוט הרקטות שאיימו לפגוע בגוש דן.

היערכות למהומות בגדה

היום (חמישי) נערכים בצה"ל ובמשטרה להתגברות המהומות, לאחר הקריאות להפגנות מצד הרשות הפלסטינית לאחר מות האסיר. המהומות החלו כבר אתמול – בכיכר השוטר בחברון יידו בשעות הצהריים עשרות פלסטינים אבנים ובקבוקי תבערה והבעירו צמיגים. במהלך העימותים נפצע קצין צה"ל באורח קל מאוד, טופל במקום וחזר לפקד על חייליו.  בבית אומר יידו אתמול עשרות פלסטינים אבנים וגולות ברזל לעבר כוחות הביטחון, שהשיבו באמצעים לפיזור הפגנות. גם בצומת אל ערוב אירעו הפרות סדר ובכניסה לשכם יידו עשרות פלסטינים בקבוקי תבערה והבעירו צמיגים. בדרום הר חברון יידו עשרות פלסטינים אבנים, צה"ל השיב באמצעים לפיזור הפגנות והם התפזרו. אבנים יודו גם לעבר כלי רכב ישראליים בחלחול, עפרה וסמוך לאריאל. היום החלה גם שביתה כללית בת יום אחד ברחבי הגדה, בהוראת הרשות הפלסטינית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן