Skip to content

אוסטרליה פונה לסין כדי שתמתן את צפון קוריאה

שר החוץ בוב קאר אמר כי ייצא בקרוב לסין יחד עם ראש הממשלה ג'וליה גילארד, במטרה לשכנע את הסינים להרגיע את רוחות המלחמה המנשבות בפיונגיאנג
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אוסטרליה מתערבת במשבר הגרעיני בחצי האי הקוריאני. שר החוץ שלה, בוב קאר, הודיע כי בכוונתו לפנות באופן אישי לסין, הנחשבת כבעלת בריתה הקרובה ביותר של צפון קוריאה, ולבקש ממנה לפעול למיתון התנהגותה של האחרונה. זאת, לאחר שפיונגיאנג איימה ביממה האחרונה במפורש כי תנחית מכה גרעינית על ארצות הברית.

להשפיע דרך בייג'ינג. שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר (מקור: ויקימדיה)
להשפיע דרך בייג'ינג. שר החוץ האוסטרלי, בוב קאר (מקור: ויקימדיה)

היום הודיע הפיקוד העליון של צבא צפון קוריאה כי קיבל לאחרונה אישור מפורש לפעול נגד ארצות הברית. מעריכים כי הודעה זו מתייחסת גם להפעלת נשק גרעיני. "רגע הפיצוץ הולך וקרב", נאמר בהודעת הצבא הצפון קוריאני, שפורסמה בעקבות משחק מלחמה שערכו צבאות ארה"ב ודרום קוריאה ובו שותפו גם מפציצים מדגמי B-2 ו-B-52 המשמשים גם לנשיאת פצצות גרעיניות. בהודעה איים הפיקוד העליון של צבא צפון קוריאה כי התוקפנות האמריקנית "תימחץ על ידי…אמצעים משוכללים ומגוונים לתקיפה גרעינית".

להודעה קדמה היערכות מחודשת של צבא ארה"ב להגנה על הבסיס הצבאי הגדול אותו הוא מחזיק באי גואם, 3380 קילומטרים מדרום מזרח לצפון קוריאה ושבו מוצבים כששת אלפים חיילים אמריקניים, צוללות ומפציצים אוויריים.

בוב קאר, שבימים הקרובים ייצא לביקור בסין יחד עם ראש הממשלה ג'וליה גילארד, אמר כי האיומים האחרונים שהושמעו בפיונגיאנג "מעוררים דאגה גדולה", והוסיף כי "הריסון שהפגינה דרום קוריאה" לא יוכל להימשך ללא סוף. "מוקד הדאגה שלי הוא שהם יבצעו צעד מלחמתי נגד הדרום, או אפילו יפתחו במתקפה נגד הדרום, ואילו בדרום כבר הבהירו שבמקרה כזה הם יגיבו", הסביר, "נלחץ על צפון קוריאה כדי שתיסוג בה ושתמתן את הרטוריקה שלה ואת פעולותיה, כדי להביא לתקופה רגיעה. נדבר עם הסינים, משום שזו המדינה היחידה שיש לה השפעה על ההתנהגות ועל ההתנהלות של צפון קוריאה, כשיחד עם ראש הממשלה אקיים שם בימים הקרובים שיחות עם ההנהגה הסינית החדשה".

בינתיים, העירו פרשנים כי האיום האחרון מפיונגיאנג דומה מאוד לאיום שהושמע בחודש שעבר, אבל בשונה ממנו נוסף אליו משקלו של אותו "אישור" לפעולה צבאית אנטי-אמריקנית שהתקבל, כביכול, מהנהיג הילון קים ג'ונג און. צפון קוריאה איימה בנקיטת "מכה גרעינית מונעת" נגד ארה"ב בתחילת מרץ, אבל בשבוע האחרון גיבתה את האיום הזה בקידום סוללות טילים אסטרטגיים לעמדות ירי.

צפון קוריאה ביצעה פיצוצים גרעיניים שהוגדרו על ידה כמוצלחים, אך פרשנים במערב טוענים כי עדין אין ביכולתה להרכיב ראשי נפץ גרעיניים על גבי טילים בליסטיים ולשגרם להכות בארה"ב. ואולם, מזכיר ההדנה האמריקני צ'אק הייגל, הודיע כי יכולותיה הגרעיניות של צפון קוריאה מהוות "סכנה אמיתית וברורה" לארה"ב ולבעלות בריתה, דרום קוריאה ויפן ושיש לקחת את האיומים הללו ברצינות רבה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן