Skip to content

נתפסו נערים שיידו אבנים על מכוניות בכביש ב"ש-דימונה

הארבעה שנתפסו הם אחים בגילאי 8 עד 15, תושבי המגזר הבדואי. בשנה שחלפה גברה התופעה של ידוי אבנים, בעיקר בשעות הערב והלילה בכבישי הנגב. במשטרה מודעים לכך שחלק ממיידי האבנים הם ילדים שעושים זאת מתוך שעמום, ולכן משקיעים מאמצים באכיפה אבל גם בהסברה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בלשי תחנת משטרת העיירות, בפיקודו של פקד שי ביטון, תפסו אתמול בערב ארבעה אחים בגילאי 8 עד 15, תושבי המגזר הבדואי, שהשליכו אבנים לעבר מכוניות חולפות בכביש 25 באר שבע-דימונה .
ארבעת האחים הקטינים ואביהם עוכבו לחקירה.

בשנה שחלפה גברה התופעה של יידוי אבנים, בעיקר בשעות הערב והלילה בכבישי הנגב. רק לפני כשלושה שבועות נרגם באבנים אוטובוס של אגד שנסע מבאר שבע לצומת שוקת, סמוך ליישוב עומר. רק בנס לא נפגעו הנוסעים. רבים מתושבי הנגב סבורים שהתופעה הפכה להיות בלתי נסבלת ומסוכנת.

השמשה המנופצת באוטובוס שנרגם באבנים על כביש עומר-תל שוקת בפברואר השנה(צילום: אורית שטינקר, סוסיא)
השמשה המנופצת באוטובוס שנרגם באבנים על כביש עומר-תל שוקת בפברואר השנה (צילום: אורית שטינקר, סוסיא)

"הגענו למצב שאנחנו מעדיפים להגיע הביתה באור יום כי לנסוע בכביש בחשכה מוחלטת כשאינך יודע מי יארוב לך בשולי הדרך מאחורי רגב אדמה – זה מסוכן", אמרה ל"מגפון" עובדת בית החולים סורוקה, המתגוררת באחד היישובים הקהילתיים אחרי צומת שוקת.

מהמשטרה נמסר, כי "אירועי יידוי האבנים בצירי התנועה מהווים סכנה ממשית למשתמשי הדרך ולפיכך בתחנת משטרת העיירות, הסמוכה לצומת שוקת, קבעו שיש להתמודד עם התופעה בנחישות ובאפס סובלנות. הם הדגישו כי כול אירוע מקבל טיפול מהיר ומידי, כדי לתפוס את מבצעי העבירה ולמצות עימם את הדין במהירות". יחד עם זאת, "בני הנוער והילדים המתגוררים סמוך לצירי התנועה מיידים אבנים מתוך שעמום ולכן תחנת העיירות פועלת בשני מישורים, ההסברתי והפלילי".

מפקד התחנה, סנ"צ יניב שלמה, ציין כי :בני הנוער והילדים אשר מיידים אבנים אינם מודעים להשלכות החמורות שיש למעשיהם. "מפאת גילם הצעיר אנו משקיעים מאמץ רב בהסברה, תוך שיתוף גורמי חינוך וקהילה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן