Skip to content

פידל קסטרו לקים ג'ונג און: אל תצא למלחמה

במאמר שפורסם באחד העיתונים שבבעלות ממשלת קובה כתב: "אם תפרוץ שם מלחמה, קורבנותיה האומללים יהיו משני חלקי חצי האי"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שני הצדדים חייבים למנוע מלחמה. פידל קסטרו (מימין). (מקור: ויקימדיה).
שני הצדדים חייבים למנוע מלחמה. פידל קסטרו (מימין). (מקור: ויקימדיה).

מנהיגה ההיסטורי של קובה הקומוניסטית, פידל קסטרו, קרא הלילה לבעלת בריתו הוותיקה צפון קוריאה לא לצאת למלחמה ולהימנע ממעשי איבה בחצי האי הקוריאני.

"אם תפרוץ שם מלחמה, קורבנותיה האומללים יהיו משני חלקי חצי האי ושום צד לא ירוויח מכך", כתב קסטרו במאמר שפרסם באחד מעיתוני הממשלה, "עתה, כשצפון קוריאה הפגינה את הישגיה הטכניים והמדעיים, אנו מזכירים לה את חובותיה כלפי מדינות שהן ידידותיה הגדולות, ויהיה זה בלתי צודק לשכוח שמלחמה כזו תשפיע במיוחד על שבעים אחוזים מתושבי כדור הארץ".

קסטרו (86) לא שכח להזכיר לארצות הברית את חובתה למנוע עימות אלים בין שתי הקוריאות, שהמתח ביניהן גובר מאז ראשית השנה. "אם עימות מסוג זה יפרוץ שם, ממשלו של ברק אובמה ייקבר תחת מבול של תמונות שיציגו אותו כדמות האפלה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית", כתב.

כאמור, קסטרו הזהיר בפומבי את צפון קוריאה, שהיא אחת מבעלות בריתה הוותיקות ביותר של קובה, להימנע ממלחמה. "החובה למנוע מלחמה היא גם שלה וגם של העם האמריקני", כתב, "הרפובליקה הדמוקרטית העממית של קוריאה הייתה תמיד ידידה של קובה, ממש כשם שקובה הייתה ידידה שלה, ותמשיך להיות כזו. היה לי הכבוד לפגוש בקים איל סונג, דמות היסטורית, אמיצה ומהפכנית".

המתחים בגבול בין צפון קוריאה ודרום קוריאה הגיעו לשיאים חדשים לאחרונה, כאשר בצפון איימו בהנחתת מכה גרעינית וקידמו טילים לעמדות ירי, שעה שבדרום ובצבא האמריקני הכינו מערך טילים שנועד להגן מפני התקפה שכזו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן