Skip to content

שביתת אזהרה בשלטון המקומי: אזהרה לפני שיירצח ראש עיר

יו"ר השלטון המקומי, שלמה בוחבוט: "הגיעו מים עד נפש. פוגעים בראשי ערים והאירוע בו ניסו להתנקש בראש עיריית עכו - זו ממש עליית מדרגה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרשויות המקומיות ברחבי המדינה, שבתו הבוקר (ראשון) לשעתיים – שביתת הזדהות ומחאה על ההתנקשות בראש עיריית עכו, שמעון לנקרי. השביתה החלה ב-10:00 בבוקר ונמשכה עד 12:00 בצהריים. במהלך שביתת המחאה לא ניתנו שירותים לקהל ופקחי העירייה לא רשמו דוחות. עם זאת, מערכת החינוך פעלה כרגיל.

בוחבוט (צילום: אליק מאור)
"יהיו כאלה שלא יוכלו להתמודד מול פושעים". בוחבוט (צילום: אליק מאור)

שלמה בוחבוט, ראש עיריית מעלות תרשיחא ויו"ר מרכז השלטון המקומי, אמר היום: "הגיעו מים עד נפש. פוגעים בראשי ערים והאירוע בו ניסו להתנקש בראש עיריית עכו זה ממש עליית מדרגה מסוכנת. לא פעם הוצאתי מכתבים בנושא לשרים ולראש הממשלה. חייבים לעשות מעשה לפני שיירצח ראש עיר בישראל. אני מזהיר שהמצב הזה יכניס את ראשי הערים לפחד ויהיו כאלה שלא יוכלו להתמודד מול פושעים שרוצים רישיונות לבתי עסק". עוד אמר: "ראש עיר זה סמל ממשל של מדינת ישראל, סמל שלטוני, ולא יכול להיות שהממשלה תשב בשקט ולא תעשה שום דבר". 

שלמה לחיאני, ראש עיריית בת ים, אמר כי זהו מצב בלתי נסבל כאשר ראשי ערים, שמתמודדים יום יום מול האזרח, נאלצים לממן מקופת העירייה הוצאות אבטחה שנקבעות ברמת דירוגן על ידי המשטרה. "עד שמחזירים לנו הוצאות כאלו בחלקן", אמר לחיאני, "אנו נדרשים ליצר בור בקופת העירייה". בוחבוט אמר בהקשר זה: "הכספים לא מועברים ולכן הרשויות המקומיות צריכות להוציא מכספן בשביל אבטחה לראש עיר".

לחיאני מתח ביקורת על חוסר הערנות של משטרת ישראל ונתן כדוגמה את מקרהו של לנקרי: "הוא פנה לפני חודש למשטרה ואמר כי עוקבים אחריו  וכי הוא חושד כי הוא נתון בסיכון ומה קרה? כלום".

פנה למשטרה ודיווח על מעקב. לנקרי בבית החולים (צילום: חגי שרון)
פנה למשטרה ודיווח על מעקב. לנקרי בבית החולים (צילום: חגי שרון)

לנקרי סיפר לאחר פציעתו, כי פנה למשטרה ודיווח כי הוא חש  שעקבו אחריו מספר מקרים גם מחוץ לעכו ואף סיפר כי באחד המקרים הבחין כי צולם על ידי העוקבים.

בנהריה הסמוכה לעכו, מצוי ראש עיריית נהריה, ז'קי סבג, תחת אבטחה קבועה הכוללת שומר בביתן שמירה שהוקם סמוך לביתו. בעבר הושלכו לחצר ביתו רימוני הלם ולא רחוק מחניית רכב השרד שלו בעירייה נמצא מטען חבלה.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן