Skip to content

אושר המשך פעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים

תוקפו של חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמור היה לפוג בסוף חודש דצמבר 2012, אולם לנוכח תקופת הבחירות ובהתאם לחוק יסוד הכנסת הוארך תוקפו עד ל- 5 במאי 2013.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
שר התחבורה ישראל כץ. מערכות חיוניות
שר התחבורה ישראל כץ. בוחן את פעילות הרשות

הממשלה אישרה היום, פה אחד, את הצעת שר התחבורה, ישראל כץ, להמשיך את פעילות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בחמש שנים נוספות. תוקפו של חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים אמור היה לפוג בסוף חודש דצמבר 2012, אולם לנוכח תקופת הבחירות ובהתאם לחוק יסוד הכנסת הוארך תוקפו עד ל-5 במאי 2013.

חוק "הרשות" קובע בין השאר, כי "בתום ארבע שנים מהמועד הקובע, יבחן השר את פעילותה של הרשות הלאומית כתאגיד ואת מידת הצלחתה בביצוע תפקידיה והשגת היעדים שנקבעו בתוכנית הרשות.

עוד נקבע בחוק כי "הממשלה על פי המלצת שר התחבורה תחליט באשר לדרך המתאימה להגברת הבטיחות בדרכים ולהפחתה של תאונות הדרכים והיא תהיה רשאית בין השאר לפעול לשינוי מעמדה של הרשות או לאשר את הארכת תוקפו של החוק".

תוכנית רב שנתית

השר כץ ציין כי משרד התחבורה אימץ בשנה שעברה תוכנית רב שנתית חדשה שנועדה למקם את מדינת ישראל בין חמש המדינות המובילות בעולם בתחום הבטיחות בדרכים. התוכנית מאשרת את היעד המקורי שנקבע, ירידה מתחת ל-300 הרוגים בשנה בשנת 2015.

בשנת 2012 נרשמה לראשונה ירידה של מתחת ל- 300 הרוגים בשנה ובכך הקדימה ישראל את היעד שנקבע לשנת 2015. יצויין, כי מדובר במספר התאונות הנמוך ביותר שנרשם ב- 50 השנים האחרונות.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן