Skip to content

ממללא, מופע רב-תחומי בין הלולים והצללים

המופע מתקיים בכפר האקולוגי של ורטיגו בעמק האלה ונודד אל בין הלולים החשוכים, שם מתגלים הרקדנים שלוקחים את הצופים למסע בין חללים שונים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ממללא היא יצירה חדשה ורב-תחומית שמעלה מעבדת פיס תרבות – ורטיגו אשר עוסקת בשפה העברית. ממללא – "רוח מדברת" בארמית – מתבססת על טקסט בארמית מספר הזוהר העוסק בבריאתה של השפה, בצלילים, בהברות ובגרפיקה של האותיות. היצירה משלבת דיון "בית מדרש", מחול, מיצג ושירה.

הקהל אשר מגיע עד לנתיב הל"ה שבעמק האלה, אל הכפר האקולוגי של ורטיגו, זוכה לחוויה מסוג אחר. המופע נפתח במעין דיון על מהות המילה, וממשיך לנדוד אל בין הלולים החשוכים, שם מתגלים הרקדנים ולוקחים את הצופים למסע בין חללים שונים, כאשר המסע מסתיים בסטודיו היפיפה של ורטיגו.

במהלך המסע מתערבב הגבול בין המציגים לקהל, ונשאלת השאלה היכן בעצם מתרחש המופע. זהו מופע שלא מתאמץ להסביר את עצמו, ומשאיר את הצופה ליצור את החוויה האינטגרטיבית שלו. בסוף המופע זוכה הקהל בארוחה צמחונית ביחד עם היוצרים ולחשיפה לחיים בכפר האקולוגי.

ממללא - לשיר בין הלולים (צילום: ענבל כהן-חמו)

כפר האמנות האקולוגי נוסד לפני חמש שנים וצמח להיות מרכז תרבות כפרי העוסק בקשר בין תנועה לאדמה. הכפר מציע מודל לחיים אלטרנטיביים: מרכז שנבנה מאדמה, פועל באמצעות אנרגיה חלופיות, מחויב למחזור זבל, שירותי קומפוסט ועוד. בכפר מעבירים מגוון סדנאות אקולוגיות – גידול גינת ירק אורגנית, מערכות איסוף מי גשמים, ובנייה מאדמה בשילוב אנשים עם מוגבלויות. מאחורי הכפר עומדות האחיות למשפחת ורטהיים – נועה, המנהלת האמנותית של ורטיגו, רינה, רקדנית לשעבר בורטיגו והיום יוצרת בממללא, טלי, מורה לקונטקט ומרב, מטפלת ומרפאה.

ממללא (צילום: ענבל כהן-חמו)
ממללא (צילום: ענבל כהן-חמו)

 

עוד תמונות מהמופע, כאן

ורטיגו בכפר: http://www.eco-artvillage.org

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן