Skip to content

רק שיהיה מה לכתוב בעיתון

טכנולוגיה ומחשבים זה לא ספקולציה, זה לא רכילות, אני לא כאן כדי לכתוב על מה מסתובב באוויר אלא על מה שנמצא על הקרקע
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כולם שואלים אותי מדוע אני לא מתייחס. פייסבוק יצאו למסיבת עיתונאים וכל הברנז'ה רחשה שמועות על טלפון הפייסבוק החדש ואני לא התייחסתי. אנונימוס יצאו למתקפה רבתי על ישראל והמקלדת שלי דממה. רוצים לדעת למה? כי טכנולוגיה ומחשבים זה לא ספקולציה, זה לא רכילות, אני לא כאן כדי לכתוב על מה מסתובב באוויר אלא על מה שנמצא על הקרקע.

הטלפון של צוקרברג

מארק צוקרברג לא טיפש, הוא לא ימיט קלון על המניה של פייסבוק עם טלפון חדש, הוא יודע שאין לו שום צ'אנס. הוא משחק במגרש שלו והם במגרש שלהם. אבל את אהוד קינן מ-YNET זה לא מעניין, הוא חייב להוציא סיפור אז הוא כותב מאמר שלם שכולו ספקולציה על הטלפון החדש של פייסבוק ועוד מעז לציין שבעצם הוא כותב על אוסף של שמועות. תסלחו לי, אבל זה לא רציני.

למחרת היום כשהעננים התפוגגו ובמקום שמש יצאה לה… אפליקציה לאנדרואיד, לא טרח אפילו מר קינן להתנצל על הקשקוש שכתב יום קודם. אבל הלכה למעשה, הוא ממש לא היה חייב, כי המערכת שלו הסירה את הזכר לכתבה המבישה הזו.

וירוס הפייסבוק

וירוס הפייסבוק האיום "ישראלים מותקפים בווירוס" גם זה מפרי עטו של מר קינן. אוי ואבוי, תוקפים ישראלים בפייסבוק באמצעות וירוס. מר קינן היקר, וירוסים על הפייסבוק אינם דבר חדש ואחוז ההדבקות אצל הישראלים תמיד גבוה במיוחד כי הם סומכים אחד על השני. הווירוס הנ" ל כמו רבים לפניו לא היה חריג מצד אחד ולא יועד לישראלים בלבד ולראיה – לא היתה בו מילה אחת בעברית.

אנונימוס ופריצות לאתרים

על אנונימוס כתבתי לא פעם, ועם כל ההערכה שלי לחבורה האקטיבית הזו הרי עדיין מדובר באוסף של אינדיבידואליסטים שאינם עושים שימוש בכלים מתוחכמים במיוחד. הפלת אתרים? ביג דיל, בתכלס מדובר בעצם על פעולה שוות ערך ללחיצה על כפתור הרסטרט של מחשב. הוא נופל וקם לתחיה בלי שנגרם כל נזק. פריצה לאתרים גם היא איננה בעיה גדולה ואתרים נפרצים מדי יום באלפיהם, רבים מהם עוברים defacing, היינו החלפה של הדף הראשי, או שהפורץ מוסיף לדף הראשי פקודת Redirection השולחת את המבקרים לאתר אחר. כל נסיון לעשות מהאירועים הללו מלחמת עולם נועד להזליף עוד כמה שקלים לכיסם של בעלי העניין.

בכנות נמאס לי לקרוא את הזבל של מדורי הטכנולוגיה וכתבים אכולי שעמום שכל אירוע הופך אותם למעין רוני דניאל של הטכנולוגיה. טכנולוגיה איננה מדור הרכילות ולא כל ילד שפורץ אתר (ולהזכירכם היו כבר ילדים שפרצו לאתרים של NASA ושל הפנטגון), הוא האקר מסוכן לציבור. כמו שלא כל פעם שצוקרברג עומד מול הציבור נולד לו טלפון חדש.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן