Skip to content

הקרב על הכיס של הפראייר מתחדש

אחרי שנדמו צלילי הריסוק של מחירי השירותים הסלולריים עקב המפעילים הוירטואליים או חברות, ששברו את השוק כמו FREE בצרפת, שהביאה לקריסה של כל התמחור של השירותים הסלולריים. חברות הסלולר יוצאות לקרב מחודש על הכיס של הפראייר לשדה הקרב קוראים הפעם הדור הרביעי.
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
אוטובוס הדור הרביעי של SFR - צילום: עמית מנדלזון

צרכנים הם עדר, ואת זה יודעת כל חברת סלולרי. הן גם יודעות היטב שמאוד חשוב להיות הרועה. ואם תנוח על זרי הדפנה יבוא רועה אחר עם חליל יפה יותר או זול יותר וכל העדר יעלם לך.

כך קרה בצרפת, בעוד שלוש החברות הגדולות שולטות בשוק עם מחירים גבוהים מדי (עדיין זולים בהרבה ממה שהיה מקובל אז בישראל) באה חברת FREE שותפתה של "גולן טלקום" ושברה את השוק עם מחירים ללא תחרות, התוצאה: צניחה רבתי של כל המחירים בשוק הסלולרי הצרפתי עד כדי מחיר של 5 יורו לחשבון סלולרי.

אבל חברות הסלולר יודעות היטב עם מי יש להן עסק והם יודעות שיש להן עוד דרך להשיב את העדר לחיקן ועוד לגרום לו לשלם יותר. התרגיל הפעם כבר עבד בעבר, זוכרים את הדור השלישי? אז בצרפת ובעצם בכל אירופה נכנס בימים אלו לשירות הדור הרביעי. מה זה אומר? מהירות גבוהה יותר, אינטרנט חלק, טלויזיה על הסלולרי וכו'.

בואיג טלקום מוכרת דור רביעי - צילום: עמית מנדלזון

מוכר לא? כן אלו בדיוק אותן ההבטחות שלא קוימו על הדור השלישי, הפעם מדובר ב- 150 מגה-ביט בשניה אבל בעצם הם יכולים לזרוק כל מספר, הרי איש לא יבדוק את זה.

בשבועיים האחרונים השיקו שלוש החברות הגדולות את שירותי הדור הרביעי שלהם: המחירים קפצו בחזרה לרמה של טרום עידן FREE וכמובן שיש מכשירים מיוחדים (ויקרים) וכן הלאה. האם זה ילך? שאלה טובה, הציבור כעקרון רודף אחרי מספרים, גדול יותר טוב יותר, עד שהוא מגלה שגדול יותר יקר יותר ולא בהכרח שווה יותר. אבל מצד שני גם הדור השלישי לא נכנס בקצב הצפוי והזדחל במעלה הפקק השיווקי שנוצר עקב קיומם של שתי טכנולוגיות נוספות וזולות יותר בשוק.

מאז גם עברו הרבה מים בים ומשבר כלכלי אחד גדול 5 דגמים של איפון ומאות מכשירים של סמסונג, אני לא רואה את אנשי השיווק של חברות הסלולר עושים חיים קלים במכירת הדור הרביעי. אבל הצרכנים עדיין בני אדם והתחרות למי יש יותר גדול תמיד תשפיע על ההחלטות שלהם.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן