Skip to content

לחדד את הזיכרון עם מזונות בריאים

אם שולחן העבודה שלכם עמוס בפתקיות והטלפון הנייד שלכם זוחל מרוב תזכורות, יתכן שתרצו לשקול לבצע כמה שינויים תזונתיים • בעוד רובנו נוטים להאשים את החלשות הזיכרון בתופעת הזיקנה, ניתן לשפר זיכרון לקוי על-ידי שיפור התזונה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

זיכרון חד תלוי במספר הכולל של תאי מוח, זרימה תקשורתית חלקה בין התאים השונים במוח וכן בריאותם של תאים אלו. ישנם שישה מאכלים שישמרו שהשיער המאפיר שלכם לא ישפיע על התאים האפורים במוח:

מוח חריף דורש גם תזונה בריאה (באדיבות: dream designs, http://www.freedigitalphotos.net)
מוח חריף דורש גם תזונה בריאה (באדיבות: dream designs, http://www.freedigitalphotos.net)

1. סלק מסדיר דופק

אם הלב דופק כמו שצריך, סביר להניח שגם המוח בריא. כל תא בגוף זקוק לאספקה ​​קבועה של חמצן וחומרים מזינים כדי להישאר בחיים ולעבוד כמו שצריך. אם הדופק שלכם נשמר בטווח של 80/120, אתם מבצעים פעילות גופנית וניזונים ממאכלים המשפרים את זרימת הדם, כמו סלק, אתם מבטיחים אספקה קבועה של חומרים מזינים למוח. אם המוח מתמלא בנוירונים מפוטמים, תוכלו לחשוב ולהיזכר בצורה חדה יותר.

2. דגים כדי לשמור על בריאות תאי המוח

כשזה מגיע לאוכל ולזיכרון, דגים צריכים להיות המרכיב החשוב ביותר בתזונה. דגים שומניים כמו סלמון, סרדינים, מקרל והרינג מכילים כמויות נדיבות של חומצות שומן אומגה 3, שהן חשובות לשמירת בריאותם של תאים במוח. מומלצת מנה של 115 גרם (מעט גדולה יותר מכף ידכם) של דגים שומניים, לפחות שלוש פעמים בשבוע.

3. פירות יער כדי למנוע החלשות של תאי מוח

גרגרי ופירות יער עשירים בנוגדי חמצון, הנקראים אנתוציאנינים, המסייעים למנוע היחלשותם של תאי מוח. מחקר של אוניברסיטת הרווארד משנת 2012 גילה, כי נשים שאכלו לפחות כוסית אחת של אוכמניות ותותים מדי שבוע, חוו עיכוב של 2.5 שנים בנסיגה מנטאלית, בהשוואה לנשים שבקושי אכלו פירות יער. אוכמניות, בפרט, קיבלו הרבה תשומת לב, כי הן יכולות לשפר את הלמידה והזיכרון המרחבי. מומלץ לאכול כארבע כוסות גרגרי יער בשבוע. גם אם פירות היער לא בעונה, הקפואים מזינים באותה מידה. הוסיפו כמה פירות יער ליוגורט או לארוחת הבוקר, או אפו אותם בתוך עוגות.

4. חלבון רזה כדי לשפר מיומנויות קוגניטיביות

חזה עוף והודו, ביצים וחלב דל שומן הם מקור מצוין של וויטמין B12, שהוא חלבון חשוב השומר על כישורים קוגניטיביים. מחקר של אוניברסיטת טאפטס משנת 2012, הוכיח שאנשים מבוגרים הסובלים מחוסר של B12, נמצאים בקבוצת סיכון גבוהה יותר להחלשות קוגניטיבית.

5. אגוזי מלך כדי לשפר את ציוני הזיכרון

אגוזי מלך עשויים להידמות לגרסה מיניאטורית של המוח האנושי, ולא סתם. במחקר משנת 2012, שפורסם בכתב העת של מחלת האלצהיימר, נמצא כי צריכת אגוזי מלך נקשרת לציוני זיכרון טובים יותר ולתפקוד קוגניטיבי איכותי. אגוזי מלך הם גם מקור מצוין לחומצה אלפא לינולנית – צורה צמחית של חומצות שומן מסוג אומגה 3. פזרו כמה אגוזי מלך בסלט או ביוגורט הפותח את הבוקר.

6. קפה כדי לחדד את המיקוד

קפאין יכול לחדד באופן זמני את המיקוד ואת הזיכרון. אין צורך להפריז מעבר ל-3-4 כוסות קפה מדי יום, אך מומלץ להימנע מקפאין לפחות שמונה שעות לפני השינה, אחרת הקפה עשוי להפריע להירדם. כידוע, שינה איכותית היא מרכיב קריטי למוח חריף.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן