Skip to content

תכנית הבוקר של אורנה דץ בערוץ 10 יורדת: מכרו ראיונות

הרשות השניה הודיעה על החלטתה להורות על הורדת תכנית הבוקר של ערוץ 10 "כל בוקר עם אורנה דץ" בשל מכירת אייטמים בתכנית
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בדיקה של הרשות השניה חשפה הליך פסול של מכירת ראיונות לגורמים בעלי אינטרסים כלכליים במסגרת תכנית הבוקר של אורנה דץ. התכנית תרד מהמרקע. רפי גינת מנכ"ל ערוץ 10 קיבל הודעה על כך ממנכ"ל הרשות השניה אילת מצגר. הורדת התכנית צפויה בעוד שבועיים.
ההחלטה התקבלה לאחר מעקב בן מספר חודשים אחר התופעה ובכלל זה עריכת שימוע להנהלת הערוץ.  השימוע לא סתר את טענת הרשות בדבר מכירת אייטמים.

ערוץ 10 : רוצה להתראיין? תשלם. אורנה דץ (צילום: ויקיפדיה)

המניע לבדיקה היה עדות שהתקבלה ברשות השניה ולפיה הוצע למנהל חברה להופיע בתכנית תמורת תשלום. היה מדובר בסדרת ראיונות שתואמו על ידי גורם שיווק שאף התחייב בפני מנהל החברה כי ייערך איתו מספר קצוב של ראיונות באורך מוגדר תמורת תשלום שסוכם מראש. זה לא היה המקרה היחיד להתנהלות מסוג זה שנחשף על ידי הרשות השניה.

בנוסף להורדת התוכנית, הרשות תגבה מהערוץ את יתרת החוב שהנהלת הרשות הטילה בעבר, בסך 440,000 ₪, בגין מכירת אייטמים בתוכניות. זאת בהתאם להחלטת ועדת הערר של מועצת הרשות השנייה מנובמבר האחרון, ולפיה 20% מהעיצום שנקבע (קרי 88,000 ₪) ישולם ע"י הערוץ ככל שהרשות תקבע הפרות נוספות דומות.

מצגר: "תופעת מכירת האייטמים הינה פסולה, מנוגדת לחוק, לכללים ולזיכיון השידורים. אנו מייחסים חומרה מיוחדת לתופעה זו שכן היא מהווה הטעיה של ציבור הצופים אשר סבור כי תוכן השידורים הנצפה על ידו הינו אמין ומהימן, ומובא בפניו מתוך שיקולים מקצועיים במנותק מאינטרסים מסחריים. זאת בעוד שבפועל התוכן מושפע מאינטרסים מסחריים ושיווקיים, תוך פגיעה בחופש היצירה והאמנות ופגיעה באתיקה ובערכי השידור הנאותים. ככל שהתופעה הפסולה תמשיך חרף אזהרות הרשות, הורדת תוכניות מהאוויר וקביעת קנסות, הרשות תמשיך לטפל בנושא בנחישות."

 

1 Comment

  1. יצחק לוי
    10 באפריל 2013 @ 1:00

    יש בערוץ 10 תוכנית נוספת של ראיונות "סודות הנדלן" המראוינים משלמים עבור השתתפות באיטמים. האם הדבר דומה למה שקרה בתוכנית של אורנה דץ??

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן