Skip to content

הישראלים מודאגים מתאונות הדרכים בישראל – יותר מהמצב הכלכלי או הביטחוני

91.4% מהנשאלים ענו כי הם מודאגים מתאונות הדרכים בישראל, לעומת 80% בלבד שציינו כי הם מודאגים מהמצב הכלכלי
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

תאונות הדרכים הן הנושא המדאיג ביותר במדינת ישראל: כך לדעת מרבית הציבור הישראלי, על פי תוצאות סקר שערכה עמותת "אור ירוק" באמצעות מכון "מדגם". בסקר, הנערך מדי שנה, נבדקות עמדות ותפיסות הציבור לגבי נושא בטיחות הדרכים בישראל.

91.4% מהנשאלים ענו כי הם מודאגים מתאונות הדרכים, מתוכם כמעט מחצית מהנשאלים (48.4%), ציינו כי הם מודאגים מהן מאד. לעומת זאת, 80.9% ציינו כי הם מודאגים מהמצב הכלכלי ו- 77.5% בלבד אמרו כי המצב הביטחוני במדינה מדאיג אותם.

כאשר המשתתפים נשאלו לגבי התקציבים אותם המדינה משקיעה בנושא קידום הבטיחות בדרכים, ציינו 58.8% מהנשאלים כי לדעתם המדינה משקיעה פחות תקציבים ממה שצריך לנושא זה. בשנה שעברה ציינו 53% מהנשאלים כי הממשלה והמדינה משקיעות פחות מדי בנושא הבטיחות בדרכים. נתון זה, מראה כי האזרחים חושבים כי חלה הרעה בגישת הממשלה והמדינה לנושא תאונות הדרכים.
בנוסף, נשאלו המשתתפים על שביעות רצונם מהעונשים בבתי המשפט על ביצוע עבירות תנועה. למעלה מ- 20% מהנשאלים ציינו כי הם אינם רצון מרוצים בכלל מהעונשים שנותנים בתי המשפט על ביצוע עבירות תנועה, ונתנו לקריטריון זה את הציון הנמוך ביותר האפשרי (1 מתוך 10).

המשתתפים נשאלו גם לגבי שביעות רצונם מהאכיפה המשטרתית למען הפחתת תאונות הדרכים: למעלה מ- 44% ענו כי הם אינם שבעי רצון מהאכיפה המשטרתית, ואינם מאמינים כי האכיפה תורמת למניעת תאונות הדרכים בישראל.

בנוסף, המשיבים לשאלון נתנו לנושא הכשרת הנהגים הצעירים ציון נכשל: בממוצע, נתנו הנשאלים ציון של 5.2 (מתוך 10) לרמת שביעות רצונם מהליך הכשרת הנהגים הצעירים בישראל לשם מניעת תאונות דרכים.

שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "אם אנו נמצאים במצב שבו למעלה מ- 90% מהישראלים מודאגים מתאונות הדרכים, אין ספק כי יש לכך סיבה. בכדי לשפר מצב עגום זה, על המדינה להקצות באופן מיידי משאבים למען שיפור התשתיות ולמען הגברת האכיפה המשטרתית בדרכים. רק כך ניתן יהיה להפחית את מספר תאונות הדרכים ולאפשר לתושבי המדינה להרגיש שהם בטוחים בדרכים".

התפלגות הנשאלים לפי ערים מראה כי:
• 97% מתושבי יהודה ושומרון מודאגים מתאונות הדרכים.
• 95% מתושבי חיפה מודאגים מתאונות הדרכים.
• 94% מתושבי הצפון מודאגים מתאונות הדרכים.
• 94% מתושבי ירושלים מודאגים מתאונות הדרכים.
• 91% מתושבי המרכז מודאגים מתאונות הדרכים

עוד עולה מהסקר כי רוב הנשאלים חושבים שמדינה לא משקיעה מספיק תקציבים בנושא קידום הבטיחות בדרכים:
• 65% מתושבי תל אביב, מאמינים כי המדינה לא משקיעה מספיק תקציב בבטיחות בדרכים.
• 62% מתושבי הצפון, מאמינים כי המדינה לא משקיעה מספיק תקציב בבטיחות בדרכים.
• 60% מתושבי ירושלים, מאמינים כי המדינה לא משקיעה מספיק תקציב בבטיחות בדרכים.
• 59% מתושבי המרכז, מאמינים כי המדינה לא משקיעה מספיק תקציב בבטיחות בדרכים.

בהתייחס לענישה על עברייני תנועה, למעלה מרבע מתושבי אזור המרכז כלל לא שבעי רצון מהעונשים הניתנים בבתי המשפט על ביצוע עבירות תנועה וליתר דיוק:
• 26% מתושבי המרכז, כלל לא שבעי רצון מהעונשים הניתנים על ביצוע עבירות תנועה.
• 23% מתושבי חיפה, כלל לא שבעי רצון מהעונשים הניתנים על ביצוע עבירות תנועה.
• 22% מתושבי הדרום, כלל לא שבעי רצון מהעונשים הניתנים על ביצוע עבירות תנועה.
• 20% מתושבי תל אביב, כלל לא שבעי רצון מהעונשים הניתנים על ביצוע עבירות תנועה.

נושא הבטיחות בדרכים נתפס כבעיה חמורה של מדינת ישראל. ניתן לשפר את מצב הבטיחות בכבישים על ידי שילוב כוחות והקצאת משאבים רבים יותר לתשתיות דרך בטיחותיות. על המדינה להשקיע משאבים בחינוך, בהסברה ובאכיפה מוגברת, כדי להילחם בתאונות הדרכים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן