Skip to content

יפן פורסת סוללות טילי "פטריוט" סביב טוקיו

בטוקיו לא לוקחים סיכונים מיותרים: ספינות מלחמה נושאות טילי יירוט נצטוו להיכנס לכוננות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
לכל מקרה שלא יהיה. טיל "פטריוט" משוגר לקראת יירוט (מקור: ויקימדיה)

יפן הודיעה היום כי היא ממקמת סוללות של טילי יירוט מדגם "פטריוט" סביב הבירה טוקיו. זאת, כחלק מהיערכות לקראת מימוש אפשרי של איומי צפון קוריאה לתקוף את ארצות הברית ובעלות בריתה באזור, שיפן היא אחת הבולטות שבהן.

סוללות ה"פטריוט" – גירסה מתקדמת של טילי היירוט שהופעלו במלחמת המפרץ – הועברו למקומות מרכזיים ברחבי עיר הבירה של יפן, כולל מטה משרד הביטחון. בסיסים צבאיים מרכזיים אחרים ביפן נקטו גם הם בצעדי הגנה דומים. כמו כן, פורסמו דיווחים ולפיהם שר ההגנה של יפן הורה למשחתות הנושאות סוללות טילי יירוט ופועלות בים יפן להעלות את רמת הכונונות לקראת תרחיש מעין זה.

הגירסה המתקדמת של הטילים, מדגם PAC-3, נרכשה מארצות הברית במהלך העשור האחרון, במיוחד במטרה להתמודד עם איום כזה. אף שהיפנים לא ניסו ליירט ירי של טיל צפון קוריאני שחדר לטריטוריה שלהם, הרי שהפעם נראה שהם אינם מוכנים להסתכן. זאת, לאחר שדיווחי מודיעין הראו כי שני טילים צפון קוריאניים מדגם "מוסודן" הוטענו אל תוך משגרים ניידים ונפרסו במקומות בלתי ידועים בחופה המזרחי של צפון קוריאה, על שפת ים יפן. במערב משערים כי קיים סיכוי שפיונגיאנג תבצע שיגור ראווה של טיל מתוצרתה באמצע אפריל, סמוך ליום הולדתו של מנהיגה ההיסטורי של צפון קוריאה, קים איל סונג. 

"אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להגן על ביטחון האומה שלנו", הצהיר אתמול דובר הקבינט בטוקיו, יושיהידה סוגה. הדובר, כמו משרד ההגנה היפני, סירב לאשר את הדיווחים על העלאת הכוננות הימית, ואמר כי אין בכוונת ממשלתו "לחשוף את הקלפים" בפני צפון קוריאה.

צפון קוריאה, לעומת זאת, פירסמה איום חדש נגד יפן. "אנו שבים ומזהירים את יפן נגד עיוורון המדיניות האמריקנית", נאמר במאמר מערכת של העיתון "סינמון רודונג", המשמש כשופרה של מפלגת השלטון, "היא תיאלץ לשלם מחיר יקר על התנהגותה הבלתי זהירה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן