Skip to content

צעיר נדון ל-7 שנות מאסר על ריגול למען חיזבאללה

גזר דין חמור למילאד חטיב שהורשע במגע עם סוכן חוץ ובקשירת קשר לסייע לאויב בעת מלחמה. משפחתו העידה שהוכתה בתדהמה ממעשיו, אך צפויה לערער לעליון על חומרת העונש
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר הבוקר (שלישי), שבע שנות מאסר בפועל על מילאד חטיב, בן 26 ממג'ד אל-כרום, שהורשע במגע עם סוכן חוץ ובקשירת קשר לסייע לאויב בעת מלחמה. מגזר הדין עולה כי חטיב נפגש בשנים האחרונות כמה פעמים עם איש חיזבאללה, ומסר לו מידע על אתרי נפילות הרקטות בישראל במלחמת לבנון השנייה. כמו כן, התבקש לאסוף מידע על מקומות אסטרטגיים, ואסף מידע על סידורי האבטחה של הנשיא שמעון פרס בעת ביקורו במג'ד אל-כרום.

"במעשיו קיים הנאשם ביודעין מגע עם סוכן חוץ שפועל מטעם ארגון מחבלים, וקשר קשר לסייע לאויב ארגון החיזבאללה", כתבו שופטי בית המשפט יוסף אלרון, עודד גרשון ואברהם אליקים. משפחת חטיב, משפחה מוכרת מאוד בכפר ובמגזר הערבי, נדהמה לשמע גזר הדין. האם התעלפה, ובני המשפחה כבר אמרו שיפעלו לערער על חומרת גזר הדין.

במהלך הטיעונים לעונש הופיעו עדי אופי רבים שלמדו זכות על חטיב וסיפרו על משפחה נאמנה, ערכית ותומכת במדינת ישראל. בהם איש התקשורת זוהיר בהלול , דודו, סמיח חטיב, בכיר במשרד החינוך וראש מועצת מג'דל כרום, מוחמד מאנע, שתיארו לפני בית המשפט משפחה חמה ותומכת שנאמנה בערכיה וחינוכה למדינה.

על כך כתבו השופטים כי מה "שנפגע במקרה זה הוא ביטחון המדינה, הפגיעה היתה יכולה להיות חמורה מאוד, רק מעצרו של הנאשם מנע את השלמת משימותיו". בית המשפט לא התעלם מערכי המשפחה כפי שהוצגו לעיניו וכתב כי "כל העדים הבהירו כי על פי הדעה הרווחת בקרב משפחתו הרחבה של הנאשם והנאשם בעצמו, מדובר במעידה שאינה מאפיינת את התנהגותם בחברה, אשר התקבלה בהלם על ידי המשפחה ובני הקהילה".

בית המשפט אף ציטט את דודו של הנאשם שאמר כי כמשפחה "נוטלים על עצמנו באיזה שלב אחריות על מה שהתרחש, הוכינו בתדהמה, מכים על חטא, אנו מרגישים שפיספסנו משהו באירוע זה… אדם שפגע בביטחון המדינה".

"למרות זאת ובנוסף, מאחר ומדובר בעבירות נגד ביטחון המדינה יש לתת בענישה ביטוי להרתעת הרבים כרכיב מרכזי בענישה", פסקו לבסוף השופטים והטילו על חטיב שבע שנות מאסר ועוד 12 חודשי מאסר על תנאי למשך שנתיים מיום שחרורו, והיה ויעבור עבירה דומה.

מפקד ימ"ר צפון, נצ"מ מיכאל שפשק, אמר בעת הגשת כתב האישום על חשיפת הפרשה: "חשיפת הפרשה היא הצלחה נוספת של ימ"ר מחוז צפון והשב"כ. שיתוף הפעולה המוצלח בין מחוז צפון לשב"כ חשף בעבר חוליות וסיכל פיגועים, ואין ספק כי הפרשה הנוכחית חשפה חוליה נוספת של פעילי טרור נגד מדינת ישראל, אשר התכוונה לפעול ולפגע נגד מוסדות ואישים בתוך ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן