Skip to content

לראשונה מאז עמוד ענן: דחפור צה"ל עלה על מטען

במהלך פעילות חישוף בסמוך לגדר המערכת מול חאן-יונס, עלה דחפור צה"ל על מטען חבלה, איש לא נפגע. זו הפרה נוספת של הפסקת האש שהושגה בתום מבצע "עמוד ענן"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דחפור של צה"ל עלה הבוקר (שלישי) על מטען חבלה בסמוך לגדר המערכת מול חאן יונס. המטען התפוצץ אך איש לא נפגע, נזק נגרם לדחפור. הפיצוץ אירע במהלך פעילות שגרתית של כוחות הנדסה של צה"ל בסמוך לגדר. הכוחות הגיעו לחשוף מטעני חבלה, באזור שעל פי  מודיעין שנאסף לפני כן הוטמנו בו מטענים. זה האירוע הראשון של הפעלת מטען נגד כוח צה"ל מאז מבצע עמוד ענן והסכם הפסקת האש שאליו הגיעו ישראל וחמאס בסיומו.

לאחרונה אירעו מספר הפרות של הפסקת האש בדרום, הכוללות ירי פצצות מרגמה וירי רקטות. שלשום נורו שלוש רקטות מרצועת עזה לעבר ישראל. שתיים מהן התפוצצו בשטח פלסטיני, אחת מהן התפוצצה בשטח יישוב במועצה האזורית שער הנגב. האזעקה שנשמעה באחד הישובים במועצה ונפילת הרקטה בשטח פתוח קטעו את טקס יום השואה שהתקיים במקום.

הפרות הפסקת האש מתרבות. מבצע "עמוד ענן" (צילום: רפי מיכאלי)

ההפרה הראשונה של הפסקת האש שנחתמה בין ישראל לחמאס נרשמה ארבעה חודשים וחצי אחרי תום מבצע "עמוד ענן", עם שיגור רקטה לעבר אזור התעשייה באשקלון, שגרמה לנזק לתשתית. הפרה שנייה נרשמה כשמאוחר יותר נפתחה אש לעבר ג'יפ שבו נסע מפקד החטיבה הצפונית ברצועת עזה, אלוף-משנה עופר וינטר. ההפרה השלישית התרחשה בעת ביקורו של נשיא ארצות הברית אובמה בישראל, אז שוגרו ארבע רקטות לעבר העיר שדרות. אחת מהן התפוצצה בחצר בית וגרמה לנזק לקירות החיצוניים של המבנה ולנפגעי חרדה. בתום חופשת הפסח נמצאה רקטה שחדרה מבעד הגג לגן ילדים בעת שהיה ריק. הפרה חמישית נרשמה בשיגור פצצות מרגמה לשטח ישראל, איש לא נפגע.

בעקבות כך תקף חיל האוויר שתי מטרות שונות בעזה, בלילה שבין שלישי לרביעי שעבר.  אתמול הציב חיל האוויר סוללת כיפת ברזל בסמוך לאשקלון. למרות האיפוק שמפגינה ישראל, ניכר כי ירי הפצמ"רים והרקטות לעבר ישראל הולך וגובר.

.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן