Skip to content

אפשר לצרף כ-70 רשויות מקומיות לרשימת הרשויות האיתנות

כך טען היום דוד קאפח, מנכ"ל בנק דקסיה ישראל, בכנס גזברי הרשויות המקומיות. "הסקטור המוניציפאלי יכול ליטול הלוואות בהיקפים משמעותיים בלי לחרוג מרמת המינוף הממוצעת ב-OECD"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

דוד קאפח. רשויות מקומיות רבות הוכיחו, כי ביכולתן להתנהל באופן אחראי
דוד קאפח. רשויות מקומיות רבות הוכיחו, כי ביכולתן להתנהל באופן אחראי

דוד קאפח, מנכ"ל בנק דקסיה בישראל אמר היום בכנס גזברי הרשויות המקומיות, שהתקיים בתל אביב, כי אפשר להוסיף כ-70 רשויות מקומיות לרשימת הרשויות האיתנות, הזוכות לעצמאות תקציבית גבוהה יותר. לאחרונה פרסם בנק ישראל דוח ובוא נתונים המראים, כי חל שיפור בהתנהלות התקציבית של הרשויות המקומיות.

"אנו עדים בשנים האחרונות למגמת שיפור, הן בגידול בהכנסות העצמיות של הרשויות המקומיות והן בהתנהלות תקציבית אחראית בצד ההוצאות. הצעד המתבקש הבא הוא הגדלת העצמאות התקציבית של רשויות מקומיות רבות שהוכיחו, כי ביכולתן להתנהל באופן אחראי לאורך זמן. לפי בדיקות שביצע הבנק ניתן לצרף כ-70 רשויות מקומיות לרשימת הרשויות האיתנות הזוכות לעצמאות וגמישות גבוהה יותר בניהול תקציביהן. זאת, מתוך כ-250 רשויות קיימות", הסביר קאפח.

פיתוח אורבאני

עוד ציין קאפח, כי "מנתוני המינוף הנמוכים של הסקטור המוניציפאלי בישראל, לעומת מדינות OECD, כפי שפורסם על ידי בנק ישראל, מתברר, כי הסקטור בישראל יכול ליטול הלוואות נוספות בהיקפים משמעותיים בלי לחרוג מרמת המינוף הממוצעת במדינות מפותחות בחו"ל. כלומר, קיים פוטנציאל נרחב למינוף הרשויות המקומיות והפניית המשאבים לפיתוח אורבאני, לרבות אזורי תעשיה ומסחר, שיגדילו את הכנסות הרשויות המקומיות ובכך יתרמו גם להמשך חיזוק מצבו של הסקטור המוניציפאלי".

בנק דקסיה ישראל (בעבר בנק אוצר השלטון המקומי) מתמקד במתן אשראי לסקטור הציבורי. הבנק הוא חברת בת של קבוצת הבנקאות והפיננסים הבלגית-צרפתית דקסיה. ב-1981 החליטה ועדת השרים לענייני הפרטה להפריט את הבנק ובתחילת 2001 הוא הופרט ואחזקות המדינה ושלושת הבנקים המסחריים הגדולים בו נמכרו. ההפרטה בוצעה בהליך מכירה מחוץ לבורסה לקבוצת דקסיה האירופית.

בנק דקסיה ישראל הוא חברה ציבורית, שמניותיה נסחרות בבורסה לניירות ערך בתל אביב

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן