Skip to content

איפה הכסף? בכיבוש, יאיר. הכסף הגדול מוסתר בכיבוש

הדרך היחידה שלך להצליח כשר אוצר בפריצת גבולות המשק הישראלי לעצמאות מוחלטת, זה להביא את השלום. השלום הוא הפתרון היחיד לבעיות הכלכלה של מדינת ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כולנו התבשמנו במחוות של כבוד שר האוצר, מר יאיר לפיד, בעניין ניצולי השואה; על כך שהחזיר להם חלק מהכסף שהממשלה הנוכחית לקחה בעבר, בעודה הממשלה הקודמת. אתם יודעים למי אני מתכוון. זה רץ חזק בפייסבוק, ואפילו ביבי ראה וניסה לרכב עליה, על המחווה, לא על דולצינאה. האוצר גם החליט לקצץ בנקודת זיכוי לאמהות עובדות, ולפיד ביטל את זה. שוב פייסבוק-כפיים. עבר לביבי מתחת לרדאר. זו תמונת המלחמה של האוצר שכנראה נכונה לנו בחודשים הקרובים, שבה לפיד יתרכז בפרוטות של הסעיפים שבהם הוא מבין, כמו נקודת זיכוי, מס על ירקות, מחירי הדלק, כמה עולה החוג לילדים. וכמובן, ניצולי השואה. הכותרות ברורות מעצם שם הסעיף, ובמילא לא צריך להתעמק בנושא מעבר למה שכתוב בעיתון. ממילא למחרת בבוקר כבר יגיעו הפלוצקרים ויסבירו ללפיד דרך העיתון כמה זה עולה לו ועולה לנו, ומה נכון ומה לא נכון. העיתון יקבע את גורל התקציב.

שר האוצר יאיר לפיד. סופג התנגדויות קשות מכיוון שרים החברים איתו בממשלה הטריה. צילום: דן בר-דוב
יעשה מה שעשו קודמיו. יאיר לפיד (צילום: דן בר דוב)

הכסף האבוד הגדול של תקציב המדינה מחולק לשני תחומים עיקריים: עובדי המדינה והכיבוש. שני התחומים השחורים, שהציבור לעולם לא יידע כמה זה עולה לו. הכיבוש יקר לנו עד מאוד. כל-כך יקר ששטייניץ התפאר בהכפלת תקציבו. זה לא מקבל כותרת של כיבוש יקר לנו (נו באמת, הגזמתם, אין לנו ילד שיצעק המלך הוא עירום), אלא מתחבא מאחורי אלפי סעיפי תקציב עלומים ונסתרים, בעיקר בחוק ההסדרים ולאחר מכן בתקציב המדינה דה פקטו.

הכיבוש הקפיץ לנו את תקציב הביטחון בעשרים השנה האחרונות בערך פי ארבע, והיום יש לנו משרד ביטחון שמקבל ויתר מ- 20% מתקציב המדינה; חציו הולך לצה"ל והחלק השני כתוב בדיו סתרים על טבלאות אקסל שלעולם לא יראו אור. אולי זה ממצב אותנו כמעצמה ביטחונית, ליד הנעלות שבמעצמות או הנעלות שבדיקטטורות. לא יודע. מה שאני כן יודע, זה שעל-פי תוצאות המלחמה האחרונה בעזה, שבה הצלחנו למוטט את שלטון החמאס, שלא העיף עלינו 1200 טילים בכמה ימים, ועם 50 אלף ויותר טילים של חיזבאללה שמכוונים אלינו, הביטחון שלנו הוא בחלקו הגדול מיתוס, שבהחלט עדיף לא לבחון אותו באמת.
הכיבוש מייצר לנו מלחמות ומיני מלחמות. "מבצע מוגבל", בשפת הרוני דניאלים. זה לא ממש חשוב לצעקנים מי באמת מתחיל במלחמות האלו, התוצאה היא שאנחנו משלמים כל שנה מיליארדי שקלים שאין לנו, בשביל לשמר את גובה הלהבות ברמה שהשלטון שלנו אוהב, אבל לא זוכרים כי הכיבוש לעולם לא יכבה אותן. להבות המלחמה האלה נשלטות על-ידי פוליטיקאים, ובשנים האחרונות ראינו שהם עושים בזה שימוש אישי למען חוק ההישרדות הפוליטי וכיבוש השלטון, ובתת סעיף זה הוכחת הצדק לתקציבים העל האלו. מדי כמה שבועות מגיעה הקריאה "איראן-איראן", וכשהעם – אנחנו – לא קונים את הבולשיט הנתניהו הרגיל, הוא מדליק לנו את השטחים הכבושים, שנזכור כמה רעים הערבים. וגם מקלקיליה יעופו טילים על כפר-סבא. אז תביאו עוד כסף.

הכיבוש מממן עשרות ואולי מאות אלפי ימי מילואים שנתיים לאזרחים שמגיעים לשמור על גבעות טרשים, קרוואנים נטושים, מאחזים שבעליהם יצאו לסידורים בחו"ל, הסעות לגני הילדים או סתם ללוות משלחת חברותא לשוק בחברון. משרד הביטחון גם מממן מפקדות עודפות לביטחון בשטחים הכבושים; כן, שוב אמרתי שטחים כבושים. אלו נגזרות עצומות של חיילים, אימונים, ציודים, נשקים, כלים משוריינים, מחסומים (ומי יכול לשכוח את החצציות, המכת"זיות, הג'יפים המשוריינים, הקסדות עם החיפוי, האלות, כדורי הפלסטיק והגומי, מטולי רימוני העשן וההלם… מה לא. דרך משרד הביטחון נמצא מימון למאות ואלפי משרות בישובים שבשטחים, לכל מיני פונקציונרים מקורבים. בלי סוף וללא גבול. הכיבוש מממן אגפים בשב"כ ומשרדים מיותרים בממשלה, על אגפיהם, תקציביהם, על שריהם ושאר המקורבים תחת אלפי סעיפי תקציב ייחודיים בחוק ההסדרים השנתי. אתם זוכרים את המשמעות של "אזורי עדיפות לאומי א"?

הכיבוש מייצר לנו "גושי התנחלויות" עם כבישי גישה דרך מחלפים משובחים, כבישים מהירים, וכמובן "עוקפים" מדהימים, שנבנו שם למען 4% מאוכלוסיית המדינה בלבד.

מכירים את יאיר לפיד? זוכרים מי הוא? מה הוא היה? הוא כתב על זה טור שלא התפרסם בפייסבוק. בשם הכיבוש אנחנו מיישבים חלק ארץ שאינו שלנו, ולעולם לא יהיה שלנו, ונחזיר אותו על מאות מיליארדי השקלים שהושקעו בו ולא הושקעו במקומות אחרים. בשם "ההתרחבות הטבעית" שבשטחים, מיליארדי שקלים מושקעים שם בתשתיות, דירות מסובסדות, ומחקר חיצוני אך לפני כמה שבועות שהראה כי רמת החיים שם גבוהה יותר משאר אוכלוסיית ישראל.

גושי ההתנחלויות האלו, הערים "הגדולות" שבשטחים, מביאים גם תקציבי עתק מכל משרדי הממשלה האחרים, ביניהם גם את משרד החינוך, שהוכח כי הוא משקיע שם יותר שעות לימוד מאשר בשאר חלקי  המדינה, במכפלות גבוהות למדי. הכיבוש מממן את הלאומנות הימנית-קיצונית הממשלתית, שבחובתה לשימור קיומה ממציאה לנו תוכניות לאומניות כחובה בתוכניות הלימוד, "לחיזוק הקשר היהודי עם הארץ". זה הרבה כסף, המון כסף.

הכיבוש, מר שר האוצר יאיר לפיד, מייצר לנו מגבלות סחר בינלאומיות, חרמות, עונשים, הפסדי עתק של ייצוא, של השקעות, וזה אומר הפסדים של הכנסות, וזה אומר פחות מקומות עבודה. הכיבוש מייצר לנו את הפחד הבינלאומי של אנשי עסקים וחברות עתק מהמלחמה הבאה בישראל. אז הם פשוט משקיעים במקום אחר.

הכיבוש מייצר לנו רק דבר אחד: את הסוף. הכיבוש משחית זו לא סיסמה, הוא משחית גם את הכלכלה, גם את התשתית, גם את המרקם החברתי, גם את העתיד שלנו כאן, על כל המרכיבים של מדינה.
הדרך היחידה שלך להצליח כשר אוצר בפריצת גבולות המשק הישראלי לעצמאות מוחלטת,  זה להביא את השלום. השלום הוא הפתרון היחיד לבעיות הכלכלה של מדינת ישראל.

* קיצוצים גם על עובדי המדינה – במאמר הבא

[related-posts title="מאמרים נוספים מאת זיו טרנר"]

3 Comments

  1. פנינה כץ
    11 באפריל 2013 @ 22:52

    אכן שורה של משוכנעים עומדים מאחוריי:) הבעיה של האחרים היא לא שהם לא רוצים בשלום, הם רוצים להמשיך לאחוז את המקל משני קצותיו שטחים וגם שלום. כובשים הם עם של חזירים לא מודעים, הם רוצים הכל.

  2. Omessi
    11 באפריל 2013 @ 12:33

    חבל.
    דווקא עכשיו, כשכבר שכנענו את העם בישראל שהכיבוש בסדר גמור,
    ואו-טו-טו גם הערבים עומדים להשתכנע סופית,
    אתה בא עם הכתבה הזאת ושוב פותח את הקלפים.
    חבל. קצת סבלנות והכול יהיה בסדר.

    • זיו טרנר
      11 באפריל 2013 @ 16:34

      🙂
      ככה קרובים היינו

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן