Skip to content

קובלנה נגד הנהלת רשות השידור לשר ארדן

במכתב חריף המופנה אל גלעד ארדן, השר הממונה על רשות השידור ואל יו"ר רשות השידור אמיר גילת, מוחה אגודת העיתונאים בירושלים נגד מה שהיא מכנה "כשלון הנהלת רשות השידור באיתור מנהל חדש לטלוויזיה" ועל עוד שורת כשלים חמורים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במכתב ששלחה אגודת העיתונאים בירושלים, החתום בידי עו"ד אופיר טל ממשרד גלעד שר, מתוארים בהרחבה אותם כשלים ניהוליים שמונעים זה חמש שנים ויותר מינוי כדין של מנהל לטלוויזיה. במכתב נטען כי המינוי לא נמנע מחוסר מועמדים, אלא מרצון ההנהלה למנות לתפקיד את המועמד שבחרה היא. המועמד שנבחר באחרונה על ידי ההנהלה הוא, כידוע, משה נסטלבאום, העומד בתהליך חקירה של נציבות שרות המדינה בעקבות תלונות שהוגשו נגדו על ידי עובדים ברשות השידור. באחרונה נחשף כי אחת התלונות מייחסת לנסטלבאום אמירות סקסיסטיות פוגעניות, בהן הערה לעובד בסגנון "אפתח לך מטריה בתחת" והתבטאויות נגד הומוסקסואלים.

משימה לא פשוטה. השר ארדן (צילום: ויקימדיה)
משימה לא פשוטה. השר ארדן (צילום: ויקימדיה)

מנהל הטלוויזיה האחרון שמונה על ידי ההנהלה היה מושון מצליח שפרש לגמלאות ועתה, באין לטלוויזיה מנהל, מצאה ההנהלה, לדברי עו"ד טל, שעת כושר למנות לתפקיד הבכיר את העוזר הבכיר למנכ"ל זליג רבינוביץ', ששלוחותיו נמצאות בכל מוקד השפעה ברשות השידור. מכתב זה מטעם אגודת העיתונאים נועד למנוע, בין היתר, הפרה כה בוטה של פסיקת בית המשפט בדבר ריבוי תפקידיו של רבינוביץ' ושל מבקר המדינה שנדרש אף הוא לתופעה. למגפון נודע כי רבינוביץ' לוקח חלק בפגישות אופרטיביות עם עובדים, על אף הפסיקה שביקשה להגביל את מעורבותו העניפה אך הותירה לו פתח לפעול כ"ידו הארוכה של המנכ"ל".

במכתב לשר הממונה נמסר כי על אף דברי מבקר המדינה בד"ח מחודש מאי 2011, בו מתח ביקורת חריפה ש"היתה אמורה להרעיד את אמות הספים" בשל אי מינוי מנהל קבוע לטלוויזיה, בשטח לא השתנה דבר וההנהלה המשיכה לנהוג כמימים ימימה. המכתב מדבר עוד על "כשלון מוחלט במינוי מנהלים" ברשות השידור – מה שגורם לפגיעה קשה בשידור הציבורי.

רבינוביץ, החסר כישורים העומדים בדרישות התפקיד, ממלא כרגע בפועל את תפקיד מנהל הערוץ וכאמור, מנסה הנהלה על פי מכתב זה, למנותו כמנהל קבוע. מצד אחר, מועמדים ראויים אינם זוכים לכל התייחסות עניינית. המכתב מתריע נגד הפגיעה הקשה בנוהל התקין וכפועל יוצא מכך, במשלמי  האגרה, ומעלה חשדות כי מניעת מינוי מועמד מקצועי לתפקיד החשוב מונעת מ"רצונו של המנכ"ל ועוזרו לשלוט בטלוויזיה".

גלעד ארדן, כידוע, מונה רק באחרונה לתפקיד השר הממונה על רשות השידור. מכתב זה מחייב אותו להיכנס לעובי הקורה ולנסות להפסיק את מחול השדים ששורר ברשות זה שנים. אם לשפוט, למשל, על פי רשימת המוזמנים לארוחה היוקרתית עם נשיא ארצות הברית ברק אובמה, שלא כללה את כל ראשי מפלגות האופוזיציה, אבל כן כללה את מנכ"ל רשות השידור יוני בן מנחם ואת עוזרו הבכיר זליג רבינוביץ', נראה שהמשימה תקשה עליו ביותר.

1 Comment

  1. משה
    12 באפריל 2013 @ 21:04

    אני לא מבין את התלונה.
    זליג, כמו פיקאסו וסטיב ג'ובס ( לפי עדותו של זליג בידיעות) הוא גאון שלמד הכל לבד ללא שום מסגרת פורמלית.
    בפועל העילגות שלו מתאימה לאנלפבית.
    הוא ויוני היו מארגני המפגש עם אובמה, האחראים על התיאומים, ועמדו מאחורי הקלעים של הצלחת הביקור. מה הפלא שהוא הצטלם בטקס אצל הנשיא. להשתין לבריכה מהמקפצה זו תכונתו הבלתי נשלטת. בגלל זה הא עף בעבר ויעוף אוטוטו………….
    כך נראית הטלויזיה היום, לסגור ומיד.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן