Skip to content

"הקריאה": דרמה משטרתית שהולכת לאיבוד

גם המשחק הטוב של האלי בארי ושל רוב השחקנים, לא מציל את "הקריאה" מהתרסקות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=2]

אין דרך אחרת לקרוא לסרט "הקריאה", מאשר פרק ארוך וצפוי ברובו של דרמת משטרה טלוויזיונית. הסרט נפתח דווקא בצורה יעילה ואמינה: מוקדנית 911 (מוקד 100 בישראל), ג'ורדן טרנר (האלי בארי, "מונסטר בול", "אקס מן") שבורה מהעובדה שגרמה שלא במתכוון למותה של ילדה בשל הנחיה טלפונית לא נכונה. קריאה טלפונית מנערה צעירה בשם ליאה טמפלטון (אבי תומפסון) נקטעת, וג'ורדן חוזרת אליה, אבל לא מצליחה להציל אותה. היא עוברת עינויים על-ידי רוצח סדרתי, שהורג אותה באכזריות. טרנר לא מצליחה להמשיך בתפקידה כמוקדנית והופכת למדריכה באותו מוקד ענק, שנקרא "הכוורת".

אלימות ברוטאלית. "הקריאה". באדיבות סרטי יונייטד קינג

לאחר כחצי שנה מוקדנית חסרת ניסיון עונה לקריאה טלפונית, ובמקרה ג'ורדן נמצאת סמוך אליה, ועונה בחוסר רצון לשיחת החירום. גם קריאה זו היא מקורבן חטיפה, צעירה בשם קייסי ווילסון (אביגייל ברסלין, "גברת סאנשיין הקטנה"). מסתבר, כמובן, שגם היא נחטפה ועומדת להירצח על-ידי אותו רוצח סדרתי.

הדמיון בין המקרים לא נגמר שם. ככל שהסרט מתקדם לקראת הסוף הבלתי נמנע, הרע האלמוני מתחיל להתנהג בדיוק כמו ג'יים גאמב, הרוצח הסדרתי ב"שתיקת הכבשים". קטעי הרצח מאוד ברוטאליים, גראפיים ואלימים, וכן גם קטעי העינויים.

מלבד המשחק המשכנע של בארי וברסלין, גם תפקידי המשנה ראויים, כולל מוריס צ'סטנאט ("זהות גנובה") כבן זוג של ג'ורדן, החוקר את מקרה החטיפה. יש לציין גם את רומה מאפיה ("ניפ/טאק"), כמפקחת של ג'ורדן וכן את מייקל אקלונד ("88 דקות") בתפקיד הרוצח. מנקודת מבט משטרתית ותהליכים טכניים של תפקוד מוקד 911, הסרט מעניין ואמין. החקירה המשטרתית ומוקד "הכוורת" בלוס אנג'לס מפורטים ברזולוציה מרשימה, אך כל זה מחזיק עד לסצנת הסיום, שם הכל מתרסק.

אם הסצנה האחרונה בסרט הייתה טובה כמו הסצנה הפותחת, זה היה סרט טוב יחסית; אך "הקריאה" הולכת לאיבוד. אחת הסיבות לסיום הגרוע, היא שהשחקנים יוצאים מדמותם, ושתי הדמויות המובילות משנות את אופיין, והסרט הופך מרציני למגוחך. חבל.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן