Skip to content

דגל עם כוכבית גיור

הגזענות של הממסד הדתי כלפי עולי ברית המועצות אינה דבר חדש, אבל לאחרונה יש תחושה שזה בסדר, שמותר. הגזענות והבורות חדרו כל כך עמוק לתוכנו ומוטמעת בנו שראש המטה הכללי של צה"ל מתנהג כמו אחרון התומכים של ש"ס
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

אנשים רבים התבלבלו במדינה הזאת בחודשים האחרונים. כל כך התבלבלו, שהפכו את העולים ממדינות ברית המועצות לשעבר לאויבי המדינה. תזכורת: לפני כמה חודשים, במערכת הבחירות האחרונה, מפלגת ש"ס המבולבלת בחרה לצאת בקמפיין "כוכבית גיור" הגזענית. משום מה, יהדותם של עולי ברית המועצות הפכה להיות עיקר הדאגות של דרעי וחבריו. כמה חודשים מאוחר יותר, מורה מבולבלת בבית ספר בחיפה מעמידה תלמידים עולים ליד הלוח בכיתה, ומשווה את המראה החיצוני שלהם לזה של נאצים מתקופת מלחמת העולם השניה.

מש"ס באמת אין מה לצפות, הבלבול שלהם לא התחיל היום. אך מתברר שגם מערכת החינוך קצת תועה בדרך, אחרת איך אפשר להסביר את המשך העסקתה של המורה לאחר שהתנצלה? האם הדעות שלה הן כבר לא אותן דעות? היא כבר לא מאמינה במה שעשתה? אבל ערב יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל הבלבול כבר מתחיל להטריד, הוא הגיע לרמות הכי גבוהות של מוסדות המדינה.

יד מכוונת נגד דוברי הרוסית. הרמטכ"ל מניח דגלון על קבר החלל (צילום: דובר צה"ל)

השבוע הרמטכ"ל שלנו התבלבל, ולא הניח את הדגל על הקבר של יבגני טלוצ'נקו, שנקבר בחלקה לחיילים שאינם יהודים. יבגני הוא החלל האחרון של צה"ל נכון לעכשיו. מדי שנה לקראת יום הזיכרון הרמטכ"ל מניח את דגל ישראל על קברו של החלל האחרון, אבל רגע, מתברר שיש כאן כוכבית (גיור?): כלל זה תקף רק אם החייל הוא יהודי. אני מניח שיבגני שירת כיהודי, בצבא שהגן על העם היהודי, אבל כאשר הוא מת הוא לא מספיק יהודי, אפילו ברמה הטקסית. זה לא נשמע הגיוני, אין ספק שבני גנץ התבלבל.

הקשר בין שלושת האירועים שהזכרתי הוא שבכולם מעורבים אנשים שקשורים לממסד הדתי. ש"ס, שר החינוך החדש, הרב שי פירון, וכנראה גם באירוע האחרון היה איזה יועץ אחיתופל דתי שרמז לרמטכ"ל שדגלים נועדו רק לחיילים יהודים. הגזענות של הממסד הדתי כלפי עולי ברית המועצות אינה דבר חדש, אבל לאחרונה יש תחושה שזה בסדר, שמותר. הגזענות והבורות חדרו כל כך עמוק לתוכנו ומוטמעות בנו שראש המטה הכללי של צה"ל מתנהג כמו אחרון התומכים של ש"ס.

למה זה קורה? ליברמן האָיום כבר לא אָיום. ואין מי שיגן על המגזר. היום יש ארבעה חברי כנסת דוברי רוסית, כולם בקואליציה. שניים מהם חובשים כיפה (אלקין ואדלשטיין) ומדברים רוסית רק כאשר צריך להלל את ביבי בערוץ 9. ושניים נוספים (יואל רוזבוזוב, רינה פרנקל) עדיין לא הבינו את גודל השעה ואת השליחות שלהם. אז התחושה היא שאיש הישר בעיניו יעשה לציבור הרוסי. ואותו האיש הוא דווקא הממסד שאמור להגן על כל אזרחיו. גינויים? לא בבתי ספרנו (בטח לא זה שבחיפה).

הייתי רוצה להאמין שמדובר כאן בצירוף מקרים, שאין קשר בין אירוע אחד למשנהו. שבני גנץ באמת סתם התבלבל, שאותה מורה רצתה שתלמידיה יבינו טוב יותר מהי סלקציה ומה אסור לעשות. אבל בהכירנו את הממסד הדתי קשה לי להאמין לזה. יש כאן יד מכוונת הפועלת נגד דוברי הרוסית במדינה, ועל כך אסור לנו לעבור לסדר היום. יש כאן הסתה במלוא מובן המילה. אנחנו אולי אלה שמבולבלים, הם דווקא יודעים היטב מה הם עושים.

 הכותב הוא מנכ"ל עמותת "מורשתנו"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן