Skip to content

ספורט יציל מפשע

גם מחונני מרכז הטניס, ילדים בני העדה האתיופית, נטלו חלק בפרויקט של העיתונאי יצחק שתיל שנקרא "ילד אחד יותר בספורט – ילד אחד פחות בפשע". מטרתו היא לספק מודל חיקוי ספורטיבי לנוער
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

14 ילדים, בגילאים 9-11, מבני העדה האתיופית, הנמנים על קבוצת מחוננים במרכז הטניס בבאר-שבע, קיבלו כשי את הספר "תולדות הספורט בבאר-שבע" שכתב העיתונאי יצחק שתיל – בטקס צנוע שנערך במרכז הטניס.

חלוקת הספרים נערכת במסגרת פרויקט-חינוכי ראשון מסוגו שיזם מחבר הספר ונקרא "ילד אחד יותר בספורט – ילד אחד פחות בפשע". הספר, שאינו נמכר בחנויות, מופץ באמצעות גורמים פרטיים או עסקיים וחברות, אשר רוכשים ספרים שאת חלקם הם מעבירים לחלוקה לילדים בבאר-שבע. הספר הוא בן כ-150 עמודים ובו תמונות בעלות ערך היסטורי. בספר מוזכרים כל ענפי הספורט, בעיקר האולימפיים, מאז שנת 1950 לאחר שחרורה של באר שבע. בספר מתייחסים לספורטאים כסמל לבני הנוער. הרעיון מאחורי הספר הוא לעודד את בני הנוער לתרבות הספורט.

בראש מרכז הטניס בבאר-שבע עומד יניב סקירה. קבוצת המחוננים הזו פועלת בקרב בני עולים מהעדה האתיופית זה כשלוש שנים ומממן אותה מר יהונתן דיורד מרמת השבים. הילדים הנחשבים ל"דור העתיד" בספורט הלבן נבחרו לקבוצת המחוננים לאחר שורה של מבחני התאמה קפדניים.

מאז החל פרויקט חלוקת הספר לפעול, לפני שלושה חודשים – חולקו בבאר-שבע יותר מ-650 ספרים לילדים, מכלל מכירות הספר, החל במסגרת בתי ספר, מועדונים, ובמקומות עבודה לילדי העובדים. מחבר הספר יצחק שתיל, מסר כי בימים הקרובים יסתיים הפרויקט, כאשר יותר מ-700 ספרים יחולקו לילדים.

יצחק שתיל, הנמנה על ותיקי העיתונאים בעיר ונושא באות "יקיר באר-שבע", היה בעבר כתב הספורט של "ידיעות אחרונות" ונמנה על הצוות המיתולוגי הראשון של "שירים ושערים" וכן מראשוני הכתבים של התכנית "מבט ספורט" בטלוויזיה הישראלית.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן