Skip to content

לעינייך בלבד

מבט אחד שווה יותר מאלף מילים, אבל מה עושים כשהעור מסביב לעיניים מעוטר קמטים ועיגולים שחורים? מצטיידים באחד מהקרמים החדשים לעיניים, המטפלים בגורמים לסימנים הלא מחמיאים ואף מכילים מחזירי אור למראה זוהר יותר. הכל אודות העיניים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 העור מסביב לעיניים הוא האזור הרגיש ביותר בפנים, ובמקרים רבים גם המאופר ביותר. הוא עדין, חשוף וסופג ראשון את סימני ההזדקנות. מכיוון שאזור זה מתמודד עם כ-15,000 מצמוצים ביום, אין פלא שהוא הראשון שמזדרז לקעקע על הפנים שלנו את סימני הגיל וסביבת העיניים הופכת עם השנים לכהה ועמומה יותר, מתמלאת סימנים ומאבדת את גמישותה.

גורמים רבים משפיעים על מראה העיניים: דאגות, אוויר יבש ומזוהם, לילות קצרים וימים ארוכים, מיזוג-אוויר, ג'ט-לאג ועוד. העור סביב העיניים מזדקן במהירות, והוא לוקה פעמים רבות בנפיחויות, בעיגולים שחורים ובסימני עייפות. מכיוון שכך, חשוב שהתכשירים יכילו מעבר למרכיבי הטיפוח, גם אלמנטים היוצרים אשליה אופטית ומטשטשים את הפגמים.

 הזדקנות העור נגרמת בגלל שלוש סיבות עיקריות:

-התבגרות טבעית – האטה בפעילות חילוף החומרים יוצרת מחסור במרכיבי הזנה, שכבת האפידרמיס הופכת דקה יותר והעור יבש, מקומט, חסר חיות והעיניים נראות שקועות.

-השפעות הורמונליות – עם השנים מואט גם קצב התחדשות התאים ויש ירידה בצפיפות סיבי הקולגן והאלסטין, מה שהופך את העור ליבש וחסר חיים.

-השפעת השמש ומזג האוויר – השמש גורמת להתרבות של נימי דם והספקה לא סדירה של מלנין, וכתוצאה מכך העור סביב העיניים נראה דהוי.

crem

כל אלה יוצרים סימנים לא מעודדים בעור שסביב העיניים:

 נפיחות – נפיחות הבוקר של העיניים נגרמת בגלל תפקוד אטי של "המשאבות הזעירות", כתוצאה מתנוחת השינה האופקית וחוסר תנועת העיניים במהלך השינה. מחזור נוזלים חלש גורם לנפיחות הקלה. אם הנפיחות אינה יורדת היא עלולה להפוך לשקיות סביב העיניים ולגרום להתרופפות העור ולהצטברות מים וליפידים ברקמות.

עיגולים שחורים, כהויות – נוצרים עקב ירידה במחזור הדם הזעיר. הניקוז נפגע, הדם אינו זורם בכלי הדם המורחבים, תאי הדם נודדים אל רקמות החיבור וגורמים לצבע הכחול-שחור בעור העדין שסביב העיניים.

סימני עייפות – העור מסביב העיניים דק במיוחד, 0.35 מילימטר לעומת 1 1.6 מילימטר בעור הפנים, והשכבה ההידרו-ליפידית סובלת ממחסור בליפידים ובלחות. כמו כן, יש לזכור כי ייצור הקולגן פוחת עם השנים, ומכיוון ששרירי העיניים ממשיכים להתכווץ כל הזמן נוצרים קווי העייפות העמוקים.

 לכן, חשוב ביותר להשתמש באופן קבוע בקרם עיניים שיניב את התוצאות האופטימליות, אם תתאימי אותו לגילך.

crem

גילאי ה-20 וה-30

 בטווח הגילים הזה, כשאזור העיניים צעיר ויפה יחסית, הוא זקוק לאפקט של החלקה והפחתת נפיחויות, ולכן מומלץ להשתמש בקרמים המטשטשים כהויות, בעלי אפקט של צמצום נפיחויות וכאלה המעניקים לאזור מראה קורן יותר.

crem

גילאי ה-30 וה-40

 הדגש הוא על מתיחה, מיצוק, הרמת העפעפיים העליונים וחידוש בניית הרקמות התומכות, ולכן כדאי שתבחרי בקרם עשיר יותר.

 crem

גילאי ה-40 וה-50

 העור מגלה האטה בקצב ההתחדשות שלו, שמתבטאת בעיקר במרקם יבש ודהוי. צפיפות העור כבר אינה בשיאה, קמטים מתחילים להופיע, העור מאבד מחיוניותו, הוא נעשה רפוי וקווי המתאר המקוריים של הפנים מיטשטשים. חשוב למרוח קרמים בעלי טקסטורה עשירה, היכולים לעזור  ביצירת אפקט מתיחה.

crem

גילאי ה-50 וה-60

 העור סובל מרפיון, קמטים, יובש קיצוני והעדר גמישות. העור נראה דהוי בגלל שינויים הורמונאליים. כדי לטפח את העור יש להשתמש בקרמים בעלי מרכיבים משקמים. בשנות ה-60 ומעלה העור ממשיך לאבד ממוצקותו, הקמטים סביב העיניים כבר מודגשים ומקובעים יותר. במקרים כאלה מומלץ להשתמש בקרמים המכילים קומפלקס סידן, כדוריות קולגן וחומרים העוזרים לעור להראות מוצק יותר.

crem

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן