Skip to content

הרכבת איירבס A350 החדש כמעט מושלמת

לדברי פאבריק ברג'יר, מנכ"ל איירבס, הדגם החדש של איירבס מתוכנן לבצע את טיסת הניסוי הראשונה שלו באמצע השנה, אבל לא בזמן שבו יתקיים הסלון האוויר בפריז
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הרכבת איירבס A350 כמעט מושלמת, כשלאחרונה הורכבו בו שני המנועים. יצרנית המטוס האירופית מקווה שטיסת הניסוי הראשונה שלו תתבצע באמצע השנה, אבל לא בזמן שבו יתקיים הסלון האווירי בפריז, באמצע חודש יוני. כך מסר בסוף השבוע שעבר פאבריק ברג'יר (Fabrice Bregier) מנכ"ל איירבס.

איור של מטוס איירבס A350-1000. מתוכנן להתחרות במטוס בואינג 777-300ER
איור של מטוס איירבס A350-1000. מתוכנן להתחרות במטוס בואינג 777-300ER

"זה אפשרי אבל לא סביר", אמר ברג'יר לפני שנאם במועדון אירו קלאב בוושינגטון. "באשר לתוכנית וזה מה שנחשב, אין כל הבדל אם טיסת הבכורה תתקיים לפני או אחרי הסלון. מה שחשוב הוא לקיים את הטיסה באמצע השנה ולתמוך בכך במסירות הצפויות של המטוס ב-2014".

לדבריו, לא צצו עד כה בעיות בביקורות שבוצעו, שעלולות לשנות את המטרה – לקיים טיסת ניסוי ראשונה באמצע השנה.

מוקדם יותר השנה אמר מנכ"ל איירבס, כי מטרת החברה לבצע את טיסת הניסוי הראשונה לפני הסלון האווירי בפריז, אבל הוסיף אז, "שאם נטוס אחרי הסלון זה לא יהווה כל הבדל עבורי".

ברג'יר ציין גם כי הוא מתיימר לדאוג לגבי השיקול של בואינג לייצר את מטוס 777X, שאותו כינה "מטוס טייגר על הנייר", בגלל חוסר פרטים עליו בשלב זה. לדבריו, איירבס מאמינה, שהיא צריכה להוביל בשוק הזה עם תוכניותיה למטוס A350-1000, "באיירבס, אשר מתחילים לשווק בצורה אגרסיבית את המטוס הזה, מאמינים, כי הוא יכול להתאים לטווח של בואינג 777-300ER בתצרוכת דלק פחותה ב-25%".

"הכדור נמצא כעת במחנה של בואינג ולא במחנה שלנו. איירבס תמתין כדי לבחון את פרטי ההצעות והערבויות ללקוחות של בואינג לגבי מטוס 777X, לפני תחליט אם צריך לבוא עם תגובה", אמר ברג'יר.

עוד ציין ברג'יר, כי הוא מרוצה מההחלטה של חברתו להרחיב את הטווח ולהגדיל את משקל ההמראה המרבי של מטוס איירבס A330, כדי להפוך אותו לתחרותי יותר בקווים כמו מלונדון לדרום מזרה אסיה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן