Skip to content

ח"כ מצנע: "למנות את יאיר לפיד לשר אוצר היה הימור"

יו"ר ועדת החינוך מטעם "התנועה" התייחס היום בשבתרבות למינויו של לפיד לאוצר והשווה אותו למינויו של עמיר פרץ לשר ביטחון ב-2006
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כך אמר היום, שבת, יו"ר ועדת החינוך, חבר הקואליציה מטעם "התנועה", ח"כ עמרם מצנע, בשבתרבות בתיאטרון חולון, בהנחיית נחמה דואק. עוד אמר ח"כ מצנע בעניין זה: "לא יכול להיות מצב ששר מגיע לתפקידי ביצוע בלי שניהל בחייו כלום. לנהל ולהוביל זה מקצוע. היום יש בממשלה שרים שלא היו שותפים להחלטות קשות".

מצנע (צילום: האתר של עמרם מצנע)
יש לי פיתרון. מצנע (צילום: האתר של עמרם מצנע)

בתשובה לשאלה האם שגה נתניהו כשמינה את לפיד לשר אוצר, ענה מצנע: "מינוי שרים זה לא דווקא בגלל יכולת של השרים. מינוי פרץ למשל – היה חוסר אחריות למנות אותו שר הביטחון וגם לשים איש חיל אוויר בראש  הצבא, היה חסר אחריות. ויאיר לפיד כשר אוצר זה הימור "…

בהתיחסו לקיצוצי התקציב המסתמנים אמר מצנע: "כולנו מצפים שיאיר לפיד יביא פוליטיקה חדשה עם חשיבה מחוץ לקופסה מבלי לפגוע באוכלוסיות חלשות או קשישות או במעמד הביניים.. ויש לי פתרון  – שהקיצוצים לא יהיו רוחביים אלא פרוגרסיביים. למשל בקצבת ילדים – יש לי שלושה ילדים ושבעה נכדים שיכולים ברוך השם להרשות לעצמם גם בלי קצבת הילדים, אז יש כאלה שמרוויחים טוב ולא חייבים לקבל קצבת ילדים. כך לגבי קרן השתלמות. אפשר לההוריד את תקרת הפטור למי שמרוויחו מעל 15 אלף שקל בחודש. אפשר להקטין מע"מ על מוצרי מזון ופירות וירקות ולהעלות ל-20 אחוזים על הדברים האחרים.

בהקשר לוויכוח בין שר התחבורה כץ לשר האוצר לפיד, אומר מצנע: "אני חושב שיש להקפיא את פרויקט הרכבות בצפון ולא להמשיך אם זה בא על חשבון פגיעה בחינוך".

בהתיחסו לתהליך השלום, הביע מצנע ספק, עם בהרכב הנוכחי של הקואליציה אפשר לחתום על הסכם שלום: "למרות שאני מסופק שעם ממשלת ימין ניתן יהיה להגיע להסכם הצטרפתי ל'תנועה' ולקואליציה ולו בגלל הסיכוי הקטן. על הסכם שלום אי אפשר יהיה לחתום במבנה הנוכחי של הקואליציה. ניאבק להגיע לתחילת שיחות ואז יהיה שינוי במפה הפוליטית, ואם נצטרך, נלך לבחירות או למשאל עם"' ,

מצנע אמר שהתאכזב מכך, שיו"ר מפלגתו, ציפי לבני לא עמדה בהבטחתה למנות אותו לשר: "אכן היתה הבטחה ואכן היתה אכזבה. כנראה זו דרכה של פוליטיקה. אבל, הציבור מצפה מאיתנו שנפסיק להגיד אכלו לי שתו לי דפקו אותי… שנפסיק לקטר ובמקום זה לקפל שרוולים ולהמשיך לעבוד. אני רואה בוועדת החינוך לא פרס ניחומים אלא אתגר גדול".

1 Comment

  1. יהודה דורנר
    14 באפריל 2013 @ 0:46

    אובמה היה הימור הרבה יותר גדול מזה של יאיר לפיד. גם הוא בא בלי ניסיון …
    אם הוא יהיה טוב ויצירתי – הלך לו קלף. אם הוא יעתיק את ביבי – אנחנו בצרות, אבל לא בגלל שאין לו נסיון. דווקא מצנע מדבר ? פיפי לבני חיממה את הכיסא בכל תפקיד שהיא נשאה, וכל התפקידים כולם התפקששו לה. איך אמר עליה המנטור שלה, ליאור חורב ? "על ציפי לבני צריך לומר שלא כל מי שלא מצא עבודה בחוץ צריך לחזור לפוליטיקה". אז, שמצנע יישב בשקט !

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן